تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

چه دوربینی بخرم؟

چه دوربینی بخرم؟

چه دوربینی بخرم؟

چه دوربینی بخرم؟

اگر جزو ان دسته از افرادی هستید که برای خرید دوربین عکاسی نمیدانید چه پارامتر هایی را باید در نظر داشته باشید و هنگام خرید به سوال “چه دوربینی بخرم؟” برخورده اید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. تا به پاسخ پرسش چه دوربینی بخرم؟ دست یابید.

قبلا انتخاب دوربین بسیار اسان تر از امروزه بود و فقط به محدوده قیمت ختم می شد. اما امروزه باید نسبت به نیاز های خود و پارامتر های عکاسی خود دوربین مورد نظرتان را انتخاب کنید. و پاسخ چه دوربینی بخرم را بر اساس این پارامتر ها بسنجید

در این مقاله قصد داریم با انواع مارک دوربین و پارامتر های کارکرد ان اشنا شویم و پاسخ چه دوربینی بخرم؟ را به شما ارائه دهیم

چه دوربینی بخرم ؟

چه دوربینی بخرم ؟ هنگام خرید دوربین به چه نکاتی توجه کنیم ؟

در هنگام خرید دوربین هرچه گزینه های انتخابی بیشتر شود احتمال گیج شدن شما هم بیشتر است و کار پیچیده ای به نظر می اید. همچنین در هنگام تصمیم گیری به مشکل بر میخورید.

5 فاکتور مهم در پاسخ به چه دوربینی بخرم؟ :

  • ارگونومی مناسب دستان شما

اگر نمی‌توانید برای خرید دوربین به صورت حضوری اقدام کنید و به فروشگاه بروید ، فقط باید بر اساس بررسی‌هایی که می‌خوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. آیا به اندازه کافی بزرگ است؟ آیا به راحتی در دستان شما جا میگیرد؟ آیا دکمه های ضروری به اندازه کافی از هم فاصله دارند؟ این مورد می تواند در پاسخ چه دوربینی بخرم فاکتور مناسبی باشد

  • در دسترس بودن لنز متناسب با بودجه شما

اگر دوربین کامپکت با لنز ثابت انتخاب می کنید، نیازی به در نظر گرفتن این موضوع نیست. اگر دوربین لنز قابل تعویض را انتخاب می کنید، نگاهی به سایر لنزهای ارائه شده بیندازید. آیا آنها در محدوده قیمت شما هستند؟ آیا فواصل کانونی مورد نیاز شما وجود دارد؟ آیا لنزهای دست دوم موجود است؟

  • جدیدترین مدل با بودجه شما

بهتر است پیش آن که به پاسخ چه دوربینی بخرم؟ بپردازید بودجه خود را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه فناوری دوربین بسیار سریع حرکت می کند، من همیشه سرمایه گذاری بر روی جدیدترین دوربین ها را توصیه می کنم. اگر بودجه شما نمی تواند تا آخرین حد نهایی افزایش یابد، اغلب با مدل قبلی می توان به توافق رسید، اما سعی کنید از هر چیزی قدیمی تر از این جلوگیری کنید. گزینه دست دوم نیز وجود دارد …

چه دوربینی بخرم؟

انواع دوربین :

دوربین های DSLR در پاسخ به چه دوربینی بخرم؟:

DSLR مخفف “Digital Single Lens Reflex” است که اساساً به این معنی است که دوربین از همان لنز برای کادربندی، فوکوس و گرفتن عکس استفاده می کند.

دوربین‌های DSLR همچنان محبوب‌ترین دوربین برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای در سال 2022 هستند. دوربین های DSLR همه کاره هستند، دارای ارگونومی خوب، عمر باتری عالی هستند و مهمتر از همه، با طیف گسترده ای از لنزهای قابل تعویض کار می کنند. دوربین‌های DSLR دارای سنسورهای APS-C یا «فول فریم» هستند. پس اگر می خواهید بدانید چه دوربینی بخرم؟ بهتر است همین موارد را مد نظر داشته باشید

از طرفی، بزرگ‌تر، سنگین‌تر هستند و مانند انواع دیگر دوربین‌های زیر، بهترین فناوری‌های فوکوس خودکار (و انواع دیگر) را ارائه نمی‌کنند.

پس دقت نمایید چه دوربینی بخرم؟ را تنها می توانید با در نظر داشتن نیاز هایتان پاسخ دهید

چه دوربینی بخرم ؟

چه دوربینی بخرم ؟ دوربین های بدون اینه

یک دوربین بدون آینه آینه ای را که در داخل دوربین DSLR یافت می شود ندارد، که به آن مزایای مختلفی می دهد. آنها می توانند لنزهای ثابت یا قابل تعویض داشته باشند.

دوربین‌های بدون آینه فناوری مفیدتری ارائه می‌کنند و تجربه عکاسی شما را ساده‌تر از دوربین‌های DSLR می‌کنند. آنها همچنین نسبت به هزینه مالی ای که شما می کنید مقرون به صذفه تر هستند.آنها معمولا کوچکتر و سبک تر از دوربین های DSLR هستند و اگر زیاد سفر می کنید آنها را به انتخابی عالی تبدیل می کند.

اتفاق نظر کلی این است که دوربین‌های بدون آینه آینده هستند و دوربین‌های DSLR نسلی در حال مرگ هستند… اما این بدان معنا نیست که هنوز این فناوری عالی است. پس در صورتی که می توانید بدون اینه از دوربین استفاده نمایید، پاسخ چه دوربینی بخرم؟ را دوربین بدون آینه بدانید

با توجه به مزایایی که ارائه می‌کنند، مدل‌های بدون آینه از عمر باتری ضعیف (تقریباً نیمی از مدت زمان DSLR معادل) رنج می‌برند، و تجربه عکاسی کمی… خوب… بی‌روح است!

چه دوربینی بخرم ؟ دوربین های کامپکت :

دوربین‌های کامپکت بسیار محبوب هستند، و به دلایل خوبی – ابعاد کوچک آن‌ها را قابل حمل و راحت می‌کند، درست مانند دوربین تلفن همراهتان.

از آنجایی که گوشی‌های هوشمند مدرن می‌توانند چنین عکس‌هایی با کیفیت خوب بگیرند، مهم است که یک دوربین کامپکت با کیفیت تصویر بهتر یا ویژگی‌هایی انتخاب کنید که گوشی شما فاقد آن است.

این ویژگی‌ها می‌توانند لنز زوم، قابلیت‌های بهتر عکس‌برداری در نور کم، عکاسی پشت سر هم سریع‌تر، گرفتن RAW و غیره باشند.

برخی از مردم  ترجیح می دهند یک دوربین “واقعی” را برای عکس گرفتن به جای یک گوشی در دست بگیرند، و یک دوربین کوچک معمولاً به این معنی است که احتمال دارد آن را در جیب یا کیف خود داشته باشید.

تفاوت دوربین های بدون اینه و کامپکت خیلی کم است به گونه ای که بر روی دوربین های کامپکت نمی توانید لنز مورد نظر خودتان را استفاده کنید .این محدودیت فرآیند عکاسی را تا حد زیادی ساده می‌کند و می‌تواند آن را برای کسانی که علاقه‌ای به گزینه‌های متعدد لنز ندارند، بسیار لذت‌بخش‌تر کند.

 چه دوربینی بخرم ؟ دوربین های Bridge

کوچک‌تر از دوربین‌های DSLR اما بزرگ‌تر از دوربین‌های کامپکت، این شکاف را به خوبی پر می‌کنند و لنزهایی با بزرگنمایی بالا (ثابت، غیرقابل تعویض) و کنترل‌های دستی را ارائه می‌کنند .

دوربین های Bridge یک گزینه همه کاره عالی هستند و بین عکاسان علاقه مندی که نمی خواهند نگران تغییر لنز باشند، اما همچنان خواهان انعطاف پذیری زوم دوربرد هستند، محبوب هستند. پس این دوربین ها نیز پاسخ مناسبی به چه دوربینی بخرم؟ است

آنها معمولاً دارای سنسورهای تصویر کوچک شبیه به دوربین های کامپکت هستند و به ندرت دارای منظره یاب اپتیکال (OVF) هستند و در عوض منظره یاب الکترونیکی (EVF) و صفحه نمایش LCD عقب را برای عکس گرفتن انتخاب می کنند.

چه دوربینی بخرم ؟ دوربین های Action

اینها معمولا کوچک، ضد آب هستند و تمرکز اصلی آنها برروی فیلمبرداری است. من این نوع دوربین ها را برای موارد ورزشی و یا در حال حرکت زیاد پیشنهاد می کنم . برای مثال دوربین های گوپرو را می توان بر روی کلاه و یا لباس خود نصب کرد و در حال حرکت فیلم برداری کرد.

همچنین می‌توانید دوربین‌های کامپکت مقاوم و ضدآب تهیه کنید، اما این دوربین‌ها معمولاً فقط کیفیت تصویر قابل مقایسه با گوشی‌های هوشمند مدرن را ارائه می‌دهند.

چه دوربینی بخرم؟ در مواردی که در حرکت مایل به عکس و فیلمبرداری هستید، به پاسخ اکشن می رسد

چه دوربینی بخرم ؟

چه دوربینی بخرم؟ که قیمتش به صرفه باشه ؟

اول از همه شما باید بودجه ای که برای خرید دوربین می خواهید بپردازید را مشخص کنید . بودجه کم باعث خرید یک دوربین با کیفیت متوسط می شود در عین حال نباید خرید دوربین به بودجه شما اسیب بزند. مگر اینکه چیزی با کیفیت تصویر مشابه اکثر تلفن های هوشمند مدرن بخواهید، باید حدود 500 دلار یا بیشتر برای یک دوربین جدید هزینه کنید.

اگر اماده خرید دوربین قدیمی هستید من به شما پیشنهاد خرید دوربین دسته دوم را میکنم زیرا دوربین با مدل های پایین تر فناوری قدیمی تری نیز دارند پس خرید دوربین دسته دوم در عین حال با فناوری جدید راهکار بهتری است.

در مورد خرید دست دوم باید دقت کنید. دوربین‌های DSLR بر اساس تعداد عکس‌هایی که قبلاً گرفته شده‌اند، «عمر شاتر» دارند و تعویض قطعات ممکن است گران باشد.پس برای چه دوربینی بخرم؟ می توانید به قیمت نیز نگاهی بی اندازید

دوربین‌های بدون آینه دست دوم قطعات متحرک کمتری دارند که ممکن است خراب شوند، اما اگر گارانتی آن‌ها تمام شود، در صورت بروز مشکل، باز هم ممکن است هزینه اضافی روی دست شما بگذارد.

اگر یک عکاس حرفه ای نیستید، توصیه می کنم بین 500 تا 1000 دلار برای یک دوربین لنز قابل تعویض هزینه کنید.

چه دوربینی بخرم؟ که کیفیت تصویرش بالا باشه ؟

برای آن که بدانید چه دوربینی بخرم که کیفیت بالایی در تصویر داشته باشد، پیشنهاد من به شما خواندن کتاب راهنما و یا نظرات اشخاص در سایت های معتبر است . نکته دیگر که باید در نظر گرفت این است که کیفیت تصویر یک دوربین بستگی به لنز مورد استفاده روی ان دارد.

اگر دوربینی با لنز ثابت انتخاب می‌کنید، بدیهی است که هیچ انتخابی در این مورد ندارید، اما برای مدل‌های لنز قابل تعویض، لنز انتخابی بسیار مهم است.

اکثر مدل‌های DSLR سطح پایه و بدون آینه با «لنز کیت» عرضه می‌شوند. این معمولاً یک لنز زوم میان رده ارزان قیمت با دیافراگم آهسته و متغیر است.

لنز کیت می‌تواند راه خوبی برای عادت کردن به دوربین جدید شما باشد، اما توصیه می‌کنم به محض اینکه بودجه‌تان اجازه می‌دهد، روی یک لنز پرایم مقرون‌به‌صرفه و یک زوم با کیفیت بهتر سرمایه‌گذاری کنید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که عکاسان حرفه‌ای هزینه زیادی را برای دوربین‌ها خرج می‌کنند، این است که مدل‌های گران‌تر معمولاً توانایی بسیار بهتری برای ثبت تصاویر با کیفیت خوب در نور کمتر ارائه می‌دهند.

چه دوربینی بخرم ؟ که سایز مناسب سنسوری داشته باشد؟

دوربین های دیجیتال از یک سنسور برای “ضبط” تصاویر استفاده می کنند. انواع مختلفی از سنسورها برای هر نوع دوربین موجود است که آن را به موضوعی گیج کننده تبدیل می کند. پس چه دوربینی بخرم؟ بر اساس سایز را می توانید چنین پاسخ دهی نمایید

اگر به تازگی عکاسی را شروع کرده اید، نیازی به وسواس در مورد اندازه حسگر نیست – فقط از سایر عوامل ذکر شده در این راهنما به عنوان مرجع برای خرید اولین دوربین خود استفاده کنید. برای بقیه افراد باید بگویم، هر چه سنسور بزرگتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است، به خصوص در نور کم.

در اینجا 3 لنز اصلی وجود دارد که احتمالاً هنگام خرید دوربین دیجیتال با آنها روبرو خواهید شد:

  • اینچ (یا کوچکتر) – معمولاً در دوربین های کامپکت ارزان قیمت یافت می شود
  • APS-C – در دوربین های کامپکت پیشرفته، بدون آینه و DSLR یافت می شود
  • Full Frame – در دوربین های کامپکت پیشرفته، بدون آینه و DSLR یافت می شود
  • عکاسان حرفه ای معمولا از دوربین های فول فریم یا سنسور پیشرفته APS-C استفاده می کنند.

اگر بودجه کافی دارید، یک دوربین فول فریم یک سرمایه گذاری فوق العاده است، اما به یاد داشته باشید که لنزهای فول فریم نیز گران تر هستند. امید است که اکنون جواب پرسش چه دوربینی بخرم؟ خودتان را بدانید

توصیه من به اکثر عکاسان مبتدی و علاقه مند خرید دوربین با سنسور APS-C است. اینها مزایای اندازه/وزن خوب، کیفیت تصویر عالی، لنزهای مقرون به صرفه تر و ارزش عالی برای پول را ارائه می دهند.

یک سری از دوربین های APS-C که به شما پیشنهاد خریدشان را می دهم :

دوربین نیکون Nikon Z50

دوربین نیکون Z6 II

دوربین بدون آینه فوجی فیلم FUJIFILM X-T30 II

دوربین کنون 4000D

دوربین کنون 90D

دوربین کنون 850D

دوربین سونی A7 RIV

دوربین سونی A7R III

دوربین سونی A7 III

چه دوربینی بخرم ؟

چه دوربینی بخرم ؟ برند دوربین ها چه تفاوت هایی دارند؟

معمولا افراد در پاسخ به چه دوربینی بخرم؟ از برند ها نام می برند. حال ما نیز این برند هارا معرفی خواهیم کرد

در واقع تفاوت قابل توجهی در کیفیت تصویر برند دوربین های مختلف وجود ندارد .

هر برند لنزهای بومی خود را ارائه می دهد که می تواند ظاهر عکس های شما را تحت تأثیر قرار دهد و در برخی موارد خاص، می تواند تعیین کند که دقیقاً چه چیزی می توانید عکس بگیرید. علاوه بر این، برخی از برندها فقط دوربین های سنسور APS-C را تولید می کنند و برخی دیگر فقط مدل های بدون آینه تولید می کنند.

بیایید نگاهی به چهار برند اصلی دوربین و ویژگی های آنها بیندازیم :

CANON :

بزرگترین برند دوربین عکاسی جهان متعلق به کنون می باشد . که پاسخگوی تمامی عکاسان از مبتدی تا حرفه ای می باشد و برای تمامی موارد دوربین های خود را ارائه کرده است . کانن به دلیل داشتن گسترده‌ترین لنزها، از جمله لنزهای EF، EF-S، EF-M، و R شناخته می‌شود، و لنزی با حلقه قرمز نمادین، که به عنوان لنزهای سری L نیز شناخته می‌شود، شناخته می‌شود.

بیشتر افراد پاسخ چه دوربینی بخرم؟ را کنون می گویند

لنزهای DSLR کانن معمولاً کمی ارزان‌تر از نیکون هستند و لنزهای تخصصی بیشتری نیز وجود دارد – لنزهای پرایم  با دیافراگم f/1.2، سوپر تله‌عکس‌ها، شیب شیفت و انواع دیگر که بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای کاربرد دارند.

Canon مجموعه متنوعی از دوربین‌ها (1) را تولید می‌کند که عمده فروش آن‌ها از دوربین‌های کامپکت و DSLR است. شما می توانید یک دوربین DSLR کانن سطح پایه عالی را با قیمت حدود 500 دلار انتخاب کنید.

چه دوربینی بخرم ؟

NIKON :

چه دوربینی بخرم؟ نیکون!

یکی دیگر از برندهای دوربین عکاسی بسیار محبوب، البته  کوچکتر از Canon می باشند. نیکون به همه عکاسان پاسخ می‌دهد و برخی از بهترین دوربین‌های DSLR سطح ابتدایی را برای مبتدیان ارائه می‌کند، تا بدنه‌های پرچم‌دار باورنکردنی برای حرفه‌ای‌ها .

نیکون همچنین مجموعه عظیمی از لنزهای DSLR را ارائه می دهد، هرچند کوچکتر از لنزهای کانن. برای مبتدیان، لنزهای مقرون به صرفه زیادی وجود دارد که از حدود 100 دلار شروع می شود.

نیکون حدودا از سال 2018 دوربین های بدون اینه فول فریم خود را به بازار ارائه کرده است اما نسبت به دوربین و لنز های کنون گرانتر هستند. من دوربین های DSLR  از سری D این برند را برای مبتدیان و سری Z را برای حرفه ای ها پیشنهاد می کنم.

چه دوربینی بخرم ؟

SONY :

وقتی صحبت از دوربین های بدون آینه و درجه یک می شود، سونی پرچم دار انهاست . خط دوربین های کامپکت Cyber-shot آنها هنوز هم بسیار محبوب است و مدل های جدید چندین بار در سال منتشر می شوند . دوربین‌های سونی به داشتن جدیدترین فناوری‌های فانتزی معروف هستند، با طیف وسیعی از دوربین‌های بدون آینه آلفا که در عملکرد فوکوس خودکار بر صنعت تسلط دارند.

دوربین های بدون آینه فول فریم سونی همچنین بهترین عمر باتری را نسبت به هر برند دیگری در صنعت ارائه می دهند. اگر هنوز به پاسخی مناسب برای سوال چه دوربینی بخرم؟ پیدا نکرده اید پیشنهاد من به شما سری دوربین های الفای سونی است . همان طور که بسیاری از افراد در پاسخ چه دوربینی بخرم؟ می گویند سونی

چه دوربینی بخرم ؟

FUJIFILM :

یکی دیگر از برند های مطرح در دنیای بدون آینه، فوجی فیلم شاید بیشتر به خاطر دوربین‌های فوری و استوک فیلم‌هایش شناخته شود. وجه تمایز اصلی دوربین های بدون آینه فوجی فیلم اندازه سنسور APS-C آنهاست. آنها همچنین دوربین های سنسور با فرمت متوسط (بزرگتر از فول فریم) تولید می کنند، اما با سنسور فول فریم چیزی تولید نمی کنند.

در حالی که فوجی‌فیلم مجموعه‌ای از دوربین‌ها  را با مدل‌های جدید ارائه می‌کند که چندین بار در سال ظاهر می‌شوند، پیشنهادات سطح ابتدایی آن‌ها با قیمت کمی بالاتر از دوربین‌های عرضه‌شده توسط سونی شروع می‌شود. زیبایی‌شناسی دوربین‌های فوجی دلیل بزرگی برای سرمایه‌گذاری در این برند است – دوربین‌های آن‌ها ظاهر و احساسی عالی دارند و تعداد زیادی از طرفداران خود را به دست آورده‌اند. به احتمال اکنون بهتر می دانید که چه دوربینی بخرم؟

چه دوربینی بخرم ؟ رزولوشن تصویر چه کاربردی دارد؟

وقتی صحبت از دوربین‌های دیجیتال به میان می‌آید، تعداد مگاپیکسل بالا در هنگام برش دادن یک عکس یا اگر قصد چاپ عکس‌های بزرگ را دارید، بیشترین اهمیت را دارد. عکس‌هایی که مگاپیکسل بیشتری دارند، جزئیات بیشتری دارند، اما در نتیجه از نظر اندازه فایل بزرگ‌تر هستند، به این معنی که ویرایش، ارسال، ذخیره و به طور کلی مدیریت آن‌ها بیشتر طول می‌کشد.

اکثر دوربین ها این گزینه را دارند که در صورت تمایل رزولوشن کمتری را انتخاب کنند، که می تواند هنگام انتقال به دستگاه های هوشمند برای اشتراک گذاری انتخاب کنید.

تلفن هوشمند شما با 50 مگاپیکسل هرگز با یک دوربین DSLR عالی با 24 مگاپیکسل رقابت نمی کند، زیرا سنسور DSLR بسیار بزرگتر است.

چه دوربینی بخرم ؟ دیگر فاکتور های مهم که باید در نظر بگیرید

عمر باتری طولانی : دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های عکاسی نقطه‌ای معمولاً عمر باتری بسیار کمتری نسبت به دوربین‌های DSLR دارند.
حالت های عکاسی دستی: اگر علاقه مند به یادگیری در مورد عکاسی هستید، دوربینی با حالت عکاسی دستی ضروری است.
حالت های خودکار : عکاسی را به دوربین بسپارید
نرخ فریم بالا : توانایی گرفتن چندین عکس متوالی می تواند مفید باشد.

 

امیدواریم با این مقاله بتوانید دوربین مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید . در این مقاله به بحث چه دوربینی بخرم؟ پاسخ دادیم و انواع فاکتور های مهم در خرید دوربین را گفتیم . اگر این مقاله برای شما جذاب بود حتما برای دوستانتان ارسال کنید.

امید است که اکنون پاسخ چه دوربینی بخرم؟ را بدانید

چه دوربینی بخرم ؟

در این مقاله با انواع فاکتور های مهم در هنگام خرید روبه رو شدیم

دوربین های DSLR بهتر است یا بدون آینه ؟

هرکدام از این خصوصیات در دوربین ها تفاوت است و نمی توان به قطع گفت . اما این روزه اکثر کمپانی ها دوربین های بدون آینه ارائه می دهند.

قیمت دوربین های کنون گرانتر است یا نیکون ؟

در کل چون کمپانی کنون بزرگترین کمپانی دوربین در سطح جهان است به طبع دوربین های این کمپانی گران تر هستند

5/5 - (50 امتیاز)

نظرات (6)

سهند

سلام وقتتون بخیر خیلی مفید بود

این که محصولاتی که معرفی شد موجود داشتید خیلی خوب بود ممنونم

این که محصولاتی که معرفی شد موجود داشتید خیلی خوب بود ممنونم

hanna

من پیشنهادم نیکونه
فرقش مثل بنز و پرایده

پودفروش

نظر من روی کانن هست

علی

قیمتا خیلی فرق دلره

رهگذر

ضمن عرض سلام و خدا قوت ، دنیای دوربین بس شگفت انگیز است.
از اطلاعات جامعی که در اختیار می‌گذارید سپاسگزارم.

چه دوربینی بخرم ؟

در این مقاله با انواع فاکتور های مهم در هنگام خرید روبه رو شدیم

دوربین های DSLR بهتر است یا بدون آینه ؟

هرکدام از این خصوصیات در دوربین ها تفاوت است و نمی توان به قطع گفت . اما این روزه اکثر کمپانی ها دوربین های بدون آینه ارائه می دهند.

قیمت دوربین های کنون گرانتر است یا نیکون ؟

در کل چون کمپانی کنون بزرگترین کمپانی دوربین در سطح جهان است به طبع دوربین های این کمپانی گران تر هستند

phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ