تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

در چندسال اخیر گمیبال ها و لرزشگیر های تک دسته و کوچک در بین فیلمبرداران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است. یکی از نام های بزرگی که در فروشگاه ها میتوان پیدا کرد DJI است. برندی که بخاطر داشتن درون ها و پهباد های  بینظیرش نزد مردم شناخته شده است. این برند علاوه بر درون لرزشگیر های فوق العاده، بزرگ و حرفه ای که فیلمبرداران از آن ها استفاده میکند تا لرزشگیر های کوچک پرتابل برای گوشی های هوشمند نیز طراحی و ساخته است که عملکرد بی نظیر آن ها زبان زد فیلمسازان بوده.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

این برند تا چندی پیش لرزشگیر سطح متوسط و تک دسته ای برای دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه طراحی نرکرده بود لذا طرافداران و کاربران مجبور بودند که از لرزشگیر Ronin M استفاده کند که لرزشگیر  دو دسته  وعالی بود اما مشکلی که این مدل داشت ابعاد بزرگ آن بود که حمل و نقل آن نسبت به لرزشگیر برند هایی نظیر EVO ،  FeiyuTech و Zhiyun سخت تر بود. به همین جهت DJI تصمیم به طراحی اولین لرزشگیر تک دسته خود یعنی DJI Ronin S را گرفت که بتواند برای دوربن های  DSLR و بدون اینه مورد استفاده قرار بگیرد.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

طراحی و ساخت

در هنگام جعبه گشایی این لرزشگیر  DJI ما را شگت زده کرد چرا که این لرزشگیر را همراه با یک کیف محافظ سبک وزن عرضه نموده که از تمامی اجزای این لرزشگیر به خوبی محافظت می نماید به همین جهت خریداران دیگر نیازی به خرید کیف برای حمل این گیمبال ندارند.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

بخش های اصلی این لرزشگیر عبارتند از یک گیمبال 3 محوره ، یک دسته گریپ/باتری و یک دسته اکستنشن که باز شده و همانند یک سه پایه برای لرزشگیر عمل میکند. این سه تکه با ابزار موجود در پک این دستگاه به راحتی به هم متصل میشود. اما اولین باری که دوربین خود را بر روی این لرزشگیر قرار میدهید باید تنظیماتی را برای لرزشگیر اعمال نمایید تا با دوربین در محور های مختلف بالانس شود.

 

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

سرهم کردن این وسیله بسیلر آسان است اما با این حال برای بسیاری از تازه کاران این کمپانی ویدئو انلاینی در سایت قرار داده تا بتوان با دیدن آن به راحتی این دستگاه را راه اندازی نمود.

یان لرزشگیر دارای بدنه ای از جنس فلز است که بسیار قرص محکم بوده به همین جهت وزن آن به 1.8 کیلوگرم میرسد که در نگاه اول زیاد به چشم نم اید اما باید به این موضوع دقت نمود که در هنگام کار باید وزن دوربنی و لنز را نیز به آن اضافه نمود.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

یکی از نکات مثبت در طراحی این لرزشگیر زاویه چرخش موتور آن است که به هنگام چرخش این امکان را میدهد که بهتوان صفحه نمایش دوربین را در بیشتر مواقع بهطور واضح دید این در حالی است که در نمونه های موجود در بازار موتور چرخشی دقیقا در پشت دوربین قرار دارد که دیدن صفحه نمایش دوربین را سخت مینماید.

عملکرد

موتور های لیی که DJI در لرزشگیر های خود به کار برده است همیشه بسیار قوی بوده و از عملکرد بالایی برخوردار است که الگوریتم استبلایزری فوق العده ای به همراه دارد. گیمبال رونین اس نیز از همین ویژگی بهره مند است و در پروژه ها و کار های مختلف به خوبی دوربین شما را پیدار و بدون لرزش نگه میدارد.

سرعت شیف کردن لرزشگیر بستگی به تنظیماتی دارد که شما با برنامه رابط کاربری آن اعمال میکنید. اما میتوان گفت که میتوانید با هر زاویه ای و با هر نوع تکنیک حرکتی فیلمبرداری با این لرزشگیر کار کنید و به این نتیجه میرسید که در تمامی حرکات این لرزشگیر به خوبی عملکرده و ویدئو هایی بسیار یک دست و بدونه لرزش را ارئه میدهد.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

به طور کلی لرزشگیر Ronin S میتواند دوربین را به سمت ها بالا ، پایین ، چپ و راست فالو کند که به نرمی این عمل صورت میگیرد. علاوه بر این امکان دنبال کردن سوژه را نیز فراهم میکند. شما میتوانید حساسیت و سرعت این لرزشگیر را با فشار دادن دکمه M و قرار دادن حالت ورزشی افزایش دهید. با پایی فشار دادن تیگر جلو میتوانید دوربین را در نقطه جلویی خود نگه دارید. و و با دوبار فشار دادن تیگر دوربین در نقطه وسط قرار میگیرد. اگر سه بار دکمه را فشار دهید دوربین برگشته و در حالت سلفی قرار میگیرد. جو استیک که در پشت دسته قرار دارد برای حرکات دوربین به صورت دستی قابل استفاده قرار میگیرد.

نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S
نقد و بررسی لرزشگیر DJI Ronin S

یکی از نکات مثبت این لرزشگیر طول عمر باتری آن است. این لرزشگیر میتواند با هر بار شارژ کامل تا 12 ساعت به صورت مداوم کار کند. باتری با پورت USB Type-C شارژ میشود که شارژ کامل آن 2 ساعت و 15دقیقه به  طول می انجامد.

از نظر برنامه کاربری برای گوشی های هوشمند نیز برای این لرزشگیر برنامه طراحی شده که برای گوشی های اندروید و ای او اس قابل دانلود و استفاده است.

سوالی که در ذهن اکثر خریداران پیش می آید این است که آیا این وسیله ارزش خریدم دارد؟

در جواب باید گفت که این وسیله بهترین لرزشگیر سه محوره ای است که تا به این حال تست کرده ایم و امکانات و کیفیت ساخت و عملکردی که این لرزشگیر دوربین Ronin S ارائه میدهد بسیار فوق العاده است. پس اگر به دنبال یک گیمبال عالی برای دوربین خود هستید این لرزشگیر بهترین گزینه شما میتواند باشد.

دیگر ویژگی‌های گیمبال دستی Ronin-S عبارت است از:

  • با حالت فشار می‌توانید محور را با استفاده از دست، صاف کنید، بچرخانید و تغییر دهید
  • با حالت ورزشی می‌توانید سرعت واکنش را تغییر دهید
  • موقعیت قابل تنظیم جوی استاتیک
  • ایجاد حرکات خودکار دوربین برای پانوراما، تصویر برداری تایم لپس، حرکات سرعتی
  • کنترل تنظیمات دوربین از راه دور از طریق برنامه DJI
  • کنترل‌های جانبی و قابلیت کنترل فوکوس یا عکاسی پیاپی از راه دور
  • طراحی پیمانه‌ای مناسب برای سفر و دسترسی برای استفاده در وسایل نقلیه و امکان اتصال دستگیره‌های دو دستی

 

نقاط قوت

  • عملکرد فوق العاده
  • مجهز بودن به موتور قوی
  • دارای کنترل شاتر و فوکوس بر روی بدنه
  • استفاده اسان و راحت
  • امکان تنظیم کردن گیمبال با برنامه مخصوص برای گوشی هوشمند
  • طول عمر باتری بالا

نقاط ضعف

  • با دوربین های محدودی سازگاری کامل دارد
  • وزن نسبتا سنگین

 

برای خرید گیمبال DJI Ronin S می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

لرزشگیر DJI Ronin S

برای مشاهده لیست کامل لرزشگیر های موجود در بازار نیز میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

لرزشگیر و گیمبال

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ