تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

لنز برای عکاسی پرتره

لنز برای عکاسی پرتره

لنز برای عکاسی پرتره

بهترین لنز برای عکاسی پرتره کدام لنز است ؟

زمانی که به دنبال یک لنز برای عکاسی پرتره هستید دیگر برند لنز مهم نیست . فرقی نمی کند که با نیکون یا کانن یا برند دیگری عکاسی می کنید . در این مقاله سعی داریم تا بهترین لنز های عکاسی پرتره را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید یک لنز مناسب برای خود تهیه کنید .

عکاسی پرتره احتمالاً تنها جایگاه عکاسی است که می‌توانید از هر لنزی استفاده کنید و همچنان نتایج عالی داشته باشید. اما لنزی که انتخاب می کنید بر حال و هوا و پیام تصویر شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل ضروری است که بدانید بهترین لنز برای عکاسی پرتره کدام است. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یک لنز برای عکاسی پرتره از چندین عامل ترکیب شده است . بیاید به انها نگاهی بیندازیم :

لنزهای زوم دارای فواصل کانونی متغیری هستند که آنها را همه کاره می کند.

لنزهای پرایم دارای دیافراگم حداکثر بزرگ هستند، عوارض ساختاری کمی دارند و برای بسیاری از لنز برای عکاسی پرتره بهترین انتخاب هستند اما فاصله کانونی ثابتی دارند.

لنز برای عکاسی پرتره

مزایا و معایبی برای لنزهای زوم و لنزهای پرایم وجود دارد. اگر می‌توانید، گزینه‌های اجاره تجهیزات ویدئویی را قبل از خرید یک لنز گران قیمت در نظر بگیرید. لنزهای زوم و پرایم را آزمایش کنید تا تصمیم بگیرید کدامیک برای نیازهای پرتره شما بهترین کار را دارند.

همچنین، برخی از لنزها با دوربین های خاص بهتر از سایرین هستند. به عنوان مثال، دوربین های APS-C و میکرو چهار سوم سنسورهای اصلی کوچک تری نسبت به دوربین های فول فریم دارند. مهم است که قبل از خرج کردن این همه پول، به تصویری که امیدوارید به دست آورید .

چگونه بهترین لنز برای عکاسی پرتره را انتخاب کنیم؟

لنز برای عکاسی پرتره اصطلاحی نیست که یک فاصله کانونی دقیق را تعریف کند، زیرا به ماهیت پرتره بستگی دارد. هیچ قانونی وجود ندارد که شما همیشه باید از فاصله کانونی و مقادیر دیافراگم خاصی استفاده کنید. یکی را انتخاب کنید که متناسب با سبک شما باشد.

نزدیکترین فاصله کانونی به پرسپکتیو چشم ما لنز 50 میلی متری است. با این حال، عکاسان، به طور کلی، لنز پرتره را از 85 میلی متر تا 110 میلی متر در نظر می گیرند. این لنزها تاری پس زمینه قابل توجه و عمق میدان کم به شما می دهند. آنها همچنین به شما این امکان را می دهند که سوژه خود را در فاصله دوری راحت قرار دهید. آنها همچنین چشم اندازی دارند که برای نشان دادن چهره و بدن انسان ایده آل است.

یکی از لنز های فوق العاده برای عکاسی پرتره :

لنز سیگما 85mm f/1.4 DN Art Sony E :

خط Sigma Art ناامید نمی شود و سرعت و وضوح استثنایی را ارائه می دهد. قیمت نسبتا پایین و کیفیت فوق العاده آن را بالاتر از رقبای مستقیم خود قرار می دهد. می توانید نسخه های سازگار با بدنه دوربین نیکون، کانن و سونی را خریداری کنید. این لنز قابلیت ایجاد بوکه های فوق العاده است همچنین بدنه این لنز محکم و ضد اب است . لنزی عالی برای عکاسی پرتره است. بسیار لنز برای عکاسی پرتره مناسبی ست

حلقه فوکوس لاستیکی عمیق هم کاربردی و هم راحت است. درپوش لنز به خوبی در جای خود قرار می گیرد و زمانی که می خواهید آن را بردارید به راحتی جدا می شود. موتور فوکوس خودکار فوق العاده بی صدا و سریع است. تنها نکته آزاردهنده در مورد فوکوس خودکار این است که نمی توان از آن برای فیلمبرداری در دوربین های DSLR استفاده کرد. این بدان معناست که در حین ضبط ویدیو باید از فوکوس خودکار به فوکوس دستی تغییر دهید..

 

لنز برای عکاسی پرتره

 

لنز زایس ZEISS 55mm f/1.4 Otus Distagon T* EF Mount :

لنزهای استاندارد به طور سنتی به عنوان “هیچ چیز خاصی” در نظر گرفته می شوند. با این حال، این موضوع برای این لنز زایس صادق نیست. وقتی صحبت از کیفیت نوری به میان می آید، فاصله کانونی استاندارد تضمین می کند که می توانید از این لنز برای اهداف مختلف استفاده کنید. 55 میلی متر همچنین به این معنی است که هیچ اعوجاج در تصاویر شما ظاهر نمی شود. این لنز جزو لنز برای عکاسی پرتره است.

لنز برای عکاسی پرتره -لنز زایس

لنز تامرون 85mm f/1.8 Nikon :

لنزهای 85 میلی متری یکی از محبوب ترین فواصل کانونی برای عکاسی پرتره هستند. سرعت، ساخت مستحکم و فوکوس دقیق از ویژگی های این لنز است. همچنین دارای آب بندی مقاوم در برابر آب و هوا است که عکاسی صاف را حتی در شرایط ناگوار تضمین می کند. لنز تامرون لنز برای عکاسی پرتره می باشد.

این لنز تله فوتو متوسط با میدان دید معادل 127 میلی‌متر در فول‌فریم 35 میلی‌متری، دارای حداکثر دیافراگم سریع f/1.8، توانایی ایجاد جلوه‌های عمق میدان کم و سیستم جبران لرزش داخلی برای به حداقل رساندن لرزش دوربین در هنگام است. عکاسی در نور کم SP 85mm با داشتن حداکثر دیافراگم سریع f/1.8، برای استفاده در شرایط کم نور طراحی شده است و تصاویر واضح با پس زمینه بوکه صاف ایجاد می کند. جزو بهترین لنز برای عکاسی پرتره حساب می شود.

لنز برای عکاسی پرتره -لنز تامرون

لنز کانن Canon RF 85mm f/1.2L USM :

لنز 85 میلی متری F1.2L یک لنز منحصر به فرد است زیرا تنها لنز این سری است که به عنوان لنز “L” تعیین شده است. تمام لنزهای RF دیگر لنزهای “زوم استاندارد جدید” یا “زوم عریض” در نظر گرفته می شوند. سیستم RF Canon خط جدیدی از لنزها است که برای دوربین های بدون آینه طراحی شده است.

این لنز برای عکاسی پرتره تله فوتو متوسط با داشتن محدوده کانونی چشمگیر معادل 127 میلی متر در یک دوربین فول فریم 35 میلی متری، برای عکاسی پرتره و سایر برنامه های تله فوتو مانند عکاسی ورزشی و حیات وحش عالی است.

لنز برای عکاسی پرتره - لنز کنون

 

لنز کانن Canon EF 85mm f/1.8 USM :

لنز برای عکاسی پرتره وضوح بسیار خوبی در مرکز قاب در f/1.8 و f/2 دارد. با این حال، عملکرد به طور قابل توجهی به سمت لبه‌های قاب کاهش می‌یابد تا زمانی که به f/5.6 یا f/8 که عملکرد عالی است، متوقف شوید. در تنظیمات دیافراگم میان رده بین f/5.6 تا f/11، پراش شروع می‌شود و وضوح تصویر به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد، و دستیابی به حداکثر جزئیات از سوژه را دشوارتر می‌کند. مانیتور اولتراسونیک از نوع حلقه ای (USM) سوژه را به سرعت فوکوس می کند، فاصله کانونی: 85 میلی متر می باشد.

لنز برای عکاسی پرتره - لنز کنون

لنز نیکون NIKKOR Z 85mm f/1.8 S :

لنز 85 میلی‌متری f/1.8 با دیافراگم نه تیغه برای کتاب گرد نرم
لنز برای عکاسی پرتره دارای 2 عنصر شیشه ای ED و پوشش نانو کریستال برای دقت واقعی است
مقاوم در برابر گرد و غبار و چکه، لنز به طور گسترده ای مهر و موم شده است تا از گرد و غبار و رطوبت جلوگیری کند.
دارای حلقه کنترل قابل تنظیم می باشد . همچنین یکی از لنز های پیشنهادی انتخاب لنز برای عکاسی پرتره می باشد.

لنز برای عکاسی پرتره - لنز نیکون

Sony 24-70mm f/2.8 GM : بهترین لنز برای عکاسی پرتره

لنز 24-70 میلی‌متری f/2.8 جزو گران‌ترین لنز های زوم در خط تولید سونی است، اما برای پاسخگویی به نیازهای عکاسان پرتره حرفه‌ای که به انعطاف‌پذیری نیاز دارند، طراحی شده است. دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) و نادیده گرفتن فوکوس دستی تمام وقت (FTM) است – دو ویژگی بزرگ که در همه زوم های پرتره FE دیگر وجود ندارد. لنز برای عکاسی پرتره بسیار مناسب است

لنز برای عکاسی پرتره

 

لنز Sony FE 85mm f/1.8 : جزو بهترین لنز برای عکاسی پرتره

Sony FE 85mm f/1.8 لنزی برای کسانی است که خواهان فاصله کانونی بیشتر و دیافراگم سریعتر نسبت به Sony FE 85mm f/1.4 هستند.

این دوربین دارای یک موتور فوکوس خودکار سریع است و فیلترهای 77 میلی‌متری را می‌پذیرد که آن را برای پرتره، عکاسی خیابانی و عکس‌های در نور کم ایده‌آل می‌کند. فاصله کانونی 85 میلی‌متری در دوربین‌های فرمت APS-C، میدان دیدی مشابه 127 میلی‌متر در دوربین‌های فول فریم ارائه می‌دهد. طراحی اپتیکال Sony FE 85mm f/1.8 از 10 عنصر در 8 گروه، شامل یک عنصر کروی و یک عنصر با پراکندگی بسیار کم برای کنترل انحرافات و اعوجاج تشکیل شده است. بهترین لنز برای عکاسی پرتره را دارد.

لنز برای عکاسی پرتره

بهترین لنز برای عکاسی پرتره : لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS ll

این لنز یکی از بهترین انتخاب ها برای عکاسی پرتره است . با داشتن دیافراگم f2/8 تا f/22 شما می توانید عکس های پرتره فوق العاده ای تهیه کنید. همچنین دارای یک عنصر XA و دو عنصر Aspherical می باشد . وجود پوشش Nano AR بر روی عدسی ها باعث می شود تا در برابر نفوذ خاک و گرد و غبار مقاوم باشد . همچنین این لنز برای عکاسی پرتره مجهز به موتور فوکوس Super Sonic Wave می باشد .

لنز برای عکاسی پرتره

بهترین لنز برای عکاسی پرتره استودیویی کدامند؟

اگر از دوربین DSLR یا هر دوربین پیشرفته دیگری استفاده می کنید، لنزهای داخلی ممکن است برای عکاسی استودیویی بهترین نباشند. برای اینکه عکس های عالی بگیرید و بیشترین بهره را از تجهیزات خود ببرید، باید روی چند لنز سرمایه گذاری کنید که برای این هدف خاص ساخته شده اند.

لنز 50 میلی متری

لنز برای عکاسی پرتره پرایم 50 میلی‌متری از روزهای اولیه عکاسی وجود داشته است و یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها باقی مانده است. همچنین به دلیل قیمت و تطبیق‌پذیری آن به «نیفتی پنجاه» معروف است. این لنز بسیار ابتدایی است و هیچ گونه زوایدی ندارد، اما اگر تازه شروع کرده اید، گزینه بسیار خوبی است.

لنز 85 میلی متری

اگر به دنبال یک لنز برای عکاسی پرتره هستید، لنز پرایم 85 میلی‌متری دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید. برای گرفتن عکس از دورتر عالی است. هنگام استفاده از این لنز می‌توانید از سوژه خود عقب نمانید و همچنان بدون افت کیفیت، عکس‌های زیبا و واضح بگیرید.

لنز برای عکاسی پرتره

چند نوع عکاسی پرتره وجود دارد ؟

عکاسی پرتره بسیار بیشتر از گرفتن تصویری از یک شخص است. این یک سبک بسیار محبوب از عکاسی است که در درجه اول بر ثبت افراد و احساسات، شخصیت، احساسات و به طور کلی بودن سوژه ها تمرکز دارد.

عکاسی پرتره می تواند تجاری یا هنری باشد. پرتره برای اهداف تجاری بی شماری مانند گذرنامه، بیوگرافی حرفه ای، گذرنامه امنیتی و سایر اسناد مورد نیاز است. با شناخت عکاسی پرتره میتوان بهترین لنز برای عکاسی پرتره را انتخاب کرد.

3 نوع عکاسی پرتره با لنز برای عکاسی پرتره چیست؟

  • پرتره استاندارد

در این زیرگروه از عکاسی پرتره، سوژه از دوربین آگاه است و معمولاً تماس چشمی را با لنز دوربین حفظ می کند. این نوع عکاسی پرتره معمولاً به جای کل بدن فقط سر و شانه های فرد را در عکس شامل می شود و عمدتاً بر حالات چهره سوژه تأکید می کند. لنز برای عکاسی پرتره اگر استاندارد باشد بهتر است

  • پرتره ناشناس

در این نوع پرتره، سوژه در تصویر اغلب از اینکه در حال عکاسی است بی خبر است. بنابراین، معمولاً هیچ تماس چشمی وجود ندارد و از آنجا که آنها تنظیم یا برنامه ریزی نشده اند، شامل ژست گرفتن نیز نمی شوند.

  • پرتره های خلاقانه یا مفهومی

به عبارت ساده، عکاسی مفهومی ژانری است که یک ایده را به تصویر می کشد. معمولاً یک روایت یا معنایی پنهان در پشت تصویر دارد. عکاس قبل از گرفتن عکس، مفهوم را تعیین می کند و سعی می کند آن را به دقیق ترین شکل ممکن نشان دهد.

قیمت لنز برای عکاسی پرتره چقدر است ؟

اکنون که لنزهای 85 میلی‌متری را بررسی کرده‌ایم، احتمالاً مشتاق هستید که بفهمید چرا سازندگان شما را مجبور می‌کنند تا این قیمت را بپردازید. چندین عامل کمک کننده باعث می شود که لنزهای 85 میلی متری قیمت بیشتری نسبت به سایر فواصل کانونی داشته باشند. علت گران تر بودن این نوع لنز برای عکاسی پرتره نسبت به بقیه لنز هارا بررسی کنیم:

  • هزینه های تولید

شرکت ها باید پول در بیاورند و محصولاتی که هزینه ساخت آنها بیشتر است، قیمت های گزاف تری برای مصرف کننده خواهد داشت. هنگام ایجاد لنزهای 85 میلی متری، تولید کنندگان تجهیزات عکاسی باید تولید گسترده ای را انجام دهند.

  • جنبه های مرتبط با تصویر

دلیل اصلی شما برای خرید این است که بتوانید تصاویر بهتری بگیرید. اگرچه کیفیت کلی لنزها نقش مهمی در قیمت گذاری دارد، اما نمی توانیم جنبه های مربوط به تصویر را نادیده بگیریم. بله، می‌توانید با لنزهای ارزان‌تر عکس‌های عالی بگیرید. اما تجهیزات با کیفیت تصویر بالاتر هزینه بیشتری دارند و می‌توانید عکس‌های فوق العاده با لنز برای عکاسی پرتره بگیرید.

 

شما تجربه عکاسی پرتره با کدام لنز را داشتید؟

امیدواریم با این مقاله توانسته باشید بهترین لنز برای عکاسی پرتره را انتخاب کنید . برای خرید انواع لنز تله فوتو , واید و … می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

تصویرگستر نمایندگی رسمی لنز برای عکاسی پرتره و محصولات سونی , کنون و نیکون در ایران می باشد .

 

 

آیا می‌توان با یک لنز 50 میلیمتر عکاسی پرتره انجام داد؟

لنز 50 میلی متری از ساده ترین و مناسب ترین لنز هایی است که عموما اکثر عکاسان از ان استفاده کرده اند . همچنین این لنز برای عکاسی پرتره عالی است.

لنز 50 میلی متری برای عکاسی پرتره بهتر است یا لنز 35 میلی متری ؟

هر دو لنزهای پرتره عالی هستند، با این حال، لنز 50 میلی متری به طور کلی عمق میدان بیشتری را به شما می دهد (در نتیجه جداسازی سوژه بهتری را ارائه می دهد)، اعوجاج کمتری را نشان می دهد، و همچنان میدان دید کافی برای تصویربرداری از محیط اطراف دارد.

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

آیا می‌توان با یک لنز 50 میلیمتر عکاسی پرتره انجام داد؟

لنز 50 میلی متری از ساده ترین و مناسب ترین لنز هایی است که عموما اکثر عکاسان از ان استفاده کرده اند . همچنین این لنز برای عکاسی پرتره عالی است.

لنز 50 میلی متری برای عکاسی پرتره بهتر است یا لنز 35 میلی متری ؟

هر دو لنزهای پرتره عالی هستند، با این حال، لنز 50 میلی متری به طور کلی عمق میدان بیشتری را به شما می دهد (در نتیجه جداسازی سوژه بهتری را ارائه می دهد)، اعوجاج کمتری را نشان می دهد، و همچنان میدان دید کافی برای تصویربرداری از محیط اطراف دارد.

phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ