تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

به طور حتم گرفتن عکس از طبیعت و منظره و مکان های دیدنی میتواند بسیار هیجان انگیز و زیبا باشد. اما سوالی که برای بیشتر افراد تازه کار پیش می آید این است که چه لنزی مناسب ابن کار است؟ بسیار از تازه واردن بر این باور هستند که برای عکاسی منظره ( لنداسکیپ ) تنها به یک لنز واید نیازمند هستند. درست است که یکی از لنز های مهم در این زمینه لنز های واید میباشد و میتواند منطقه وسیعی را در کادر جای دهد اما این بدان معنا نیست که فقط به این نوع لنز ها نیاز است. با داشتن چندین لنز مختلف همراه خودتان میتوانید عکس های مختلف و متفاوتی را از یک منطقه بگیرید تا به توانید به ترکیب بندی بهتری نسبت به یک موضوع دست پیدا کنید. حال چه لنزی را برای عکاسی طبیعت خریداری نماییم؟ در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت و بهترین لنز های موجود در بازار را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

نکته ای درباره دیافراگم

بسیاری از لنز های فوق العاده و گران قیمت از دیارفراگم باز f/2 و حتی بزرگتر بهره میبرند. این لنز ها فوق العاده هستند و قدرت خلق بکگراند نرم را داند و در شرایط نوری ضعیف نیز میتوان با اشتفاده از آن ها عکس های با کیفیتی را ثبت کرد. اما در عکاسی منظره خیلی نیاز به لنزی با دیافراگم بسیار باز نیست چرا که بیشتر عکاسان با عمق میدان بالا عکاسی میکنند تا به توانند منطق وسیعی را با شارپنس بالا ثبت نمایند این موضوع زمانی که منظره بسیار زیباست و المان هایی که موجب حواس پرتی نسبت به موضوع میشود و جود نداشته باشد بسیار صدق میکند. به همین جهت میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد و لنز هایی با دیافراگم بسته تر را خریداری نمود. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط از منظره و طبیعت عکاسی نمیکند و در زمینه های دیگر مانند پرتره نیز فعالیت دارد میتوانید از لنز هایی با دیافراگم باز خریداری نمایید که دیگر نیاز به خرید لنز بیشتر نداشته باشید.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

لنز الترا واید و واید

لنز های واید میتوانند بخش های بیشتری را در یک کادر جای دهند به همین جهت جز لنز های محبوب در زمینه عکاسی از طبیعت میباشند. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که از یک میزان واید تر نیز فیش آی محسوب میشود که در این حالت در حاشیه های تصویر اعوجاج شدیدی به وجود می آید. به طور معمول این اثر از فاصله کانونی 18 میلیمتر به پایین به وجود می آید. بهترین لنزها برای لند اسکیپ شامل لنز هایی با پرسپکتیو الترا واید و واید میباشند.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

اگر شما از آن دسته افراد هستید که در حال حاضر تنها میتواند یک لنز را خریداری نمایید، بهترین انتخاب برای شما یک لنز واید میباشد.

در زیر مثال هایی از لنز های واید مناسب برای شما آورد شده است:

  • یکی از بهترین لنز های واید برای کاربران نیکونی لنز Nikon AF-S FX Nikkor 14-24mm f/2.8 میباشد. محدود فاصله کانونی این لنز به شما این امکان را میدهد تا کادر های واید مختلفی را به ثبت برسانید. علاوه بر این ویژگی دیافراگم باز آن در تمامی محدود فاصله کانونی خود نیز آن را به یک لنز همه کار تبدیل کرده است.
  • برای کاربران نیکونی نیز لنز Canon EF 11-24mm f/4L USM پیشنهاد میشود. درست است که این لنز همانند مثال نیکونی از دیافراگم بزرگ بهره نمیبرد اما باز این نکته را بیان میکنیم که در این زمینه از عکاسی خیلی به دیافراگم بزرگ نیاز نیست. محدود فاصله کانونی آن نیز خوب است و میتواند واید تر از مثال نیکون نیز میباشد.
  • لنز تامرون Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD نیز یکی از های مناسب میباشد که برای هر 2 مانت نیکونی و کاننی موجود است (مانت کاننی این لنز را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید)
  • این لنز نسبت به دو مدل قبلی ارازنتر بوده اما از نظر عملکردی بسیار عالی است. البته باید گفته که به تازگی نسل دوم این لنز یعنی لنز تامرون Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD G2 نیز معرفی شده است (مانت کاننی این لنز را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید). پس اگر فعلا قصد خرید ندارید میتوانید منتظره نسل جدید این لنز باشید.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

لنز استاندارد

لنز های استاندارد میتوانند عکس هایی نزدیک تر و بسته تر نسبت به سوژه را ثبت کنند و پرسپکتیوی مشابه چشم انسان داشته باشند. این لنز ها برای عکاسی به هنگام کادر بسته تر و همچنین زمانی که المان های منحرف کننده در کادر وجود دارد و شما می خواهید آن را کراپ کنید مناسب است. همچنین زمانی که شما میخواهید جزدیات بشتری از صحنه را در تصاویر داشته باشید این نوع لنز ها کاربردی تر هستند.لنز نرمال 50 میلیمتری با دیافراگم 1.8 بسیار مناسب میباشد اما اگر از آن دسته افراد هستید که فقط به فکر عکاسی لند اسکیپ است میتوانید از لنز های استاندارد زوم استفاده نمایید تا به راحتی بتوانید به ترکیب بندی بهتری دست یابید و دیگر نیازی حمل لنز بیشتر نباشید.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
  • لنز نیکون Nikon AF-S FX Nikkor 24-70mm f/2.8E یکی از بی نظیر ترین لنز های زوم استاندارد محسوب میشود. که برای عکاسی در زمینه های مختلف از جمله عکاسی طبیعت و منظره مورد استفاده قرار میگیرد. ابن لنز بسیار گران قیمت میباشد اما محدود فاصله کانونی فوق العاده ای را پوشش میدهد.
  • لنز کانن Canon EF 24-70mm f/2.8L II نیز برای کاربران کاننی میباشد که همانند مدل نیکونی از فاصله کانونی و دیافراگم مشابه برخوردار است و از شارپنس بالایی برخوردار است.
  • لنز نیکون Nikon 50mm f/1.8G از قابلیت زوم برخوردار نبوده اما بسیار مقرون به صرفه است و از دیافراگم بزرگی برخوردار میباشد.
  • لنز کانن Canon EF 50mm f/1.8 STM برای کاربران کاننی میباشد که از همان ویژگی های مدل نیکونی برخوردار است.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

لنز تله فوتو

استفاده از لنز تله فوتو در عکاسی منظره خیلی شایع نیست اما این لنز ها نیز جایگاه خود را دارند. به طور مثال شاید شما بخواهید از یک آبشار در طبیعت عکاسی کنید اما این امکان وجود ندارد که به آن نزدیک شوید تا ترکیب بندی مورد نظر خود را در عکس پیاده کنید یا اینکه میخواهید عکس شما جزئیات بسیار واضحی داشته باشند و تمامی المان های داخل عکس کاملا مشخص باشند. اینجاست که لنز های تله فوتو به کمک شما می آیند و این امکان را به شما میدهند تا به سوژه خود نزدیک تر شوید. خوشبختانه شما به بهترین لنز با دیافراگم بزرگ نیاز ندارید و دیافراگم کوچک نیز برای شما مناسب میباشد. به هیمن جهت نیازی به خرید لنز های گران قیمت نیست.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
بهترین لنز برای عکاسی طبیعت
  • لنز نیکون Nikon 70-200mm f/4G ED VR یک تله فوتو مناسب که نسبت به مدل f/2.8 بسیار ارزان تر و سبک تر است. این لنز دامنه وسیعی از فاصله کانونی را پوشش میدهد به همین جهت کافی است همراه این لنز یک لنز زوم واید داشته باشید و نیازی به خرید لنز سوم نباشد. درست است که از دیافراگم بسیار بزرگ برخوردار نیست اما برای کار شما مناسب میباشد.
  • لنز کانن Canon EF 70-200mm f/4 IS USM نیز از ویژگی های مدل نیکونی برخوردار است. دیافراگم آن نیز خیلی بزرگ نبود اما برای نزدیک شدن به سوژه بسیار مناسب میباشد.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

نتیجه گیری

با اینکه لنز های واید و الترا واید گزینه اصلی روی میز شما هستند اما با به همراه داشتن لنز های استاندارد و تله فوتو نیز میتوانید ترکیب بندی خود را در عکس ها تقویت نمایید. به لطف نوع عکاسی شما نیازی به خرید لنز های گران قیمت با دیافراگم بسیار بزرگ در بیشتر مواقع نیست و دیافراگم کوچک و البته سه پایه دوربین عکاسی برای کار شما مناسب است. پس به همراه داشتن لنز واید ، استاندارد و تله فوتو برای شما بسیار مفید است و این امکان را میدهد نه تنها در عکاسی منظره و طبیعت بلکه در زمینه های دیگر عکاسی نیز خلاقانه و متفاوت عمل کنید.

بهترین لنز برای عکاسی طبیعت

برای خرید انواه لنز ها با بهترین قیمت و تخفیفات ویژه با ما تماس بگیرید.

021-66761768

تماس آنلاین : واتس آپ ( Whats app )

سایت رسمی نیکون

سایت رسمی کانن

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

نظرات (1)

YourFriendPablo

Great, I really like it! Youre awesome

phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ