تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟

دستگیره باتری یکی از لوازم جانبی دوربین های SLR/DSLR (و گاهی اوقات دوربین های دیگر) است که به دوربین اجازه می دهد چندین باتری را برای افزایش عمر باتری دوربین نگه دارد و یک دستگیره عمودی با باز کردن شاتر اضافی (و سایر کنترل ها) اضافه می کند

در این مقاله سعی داریم با گریپ دوربین های مختلف اشنا شویم و در کنار ان به سوال گریپ دوربین چیست ؟ پاسخ دهیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دستگیره های باتری نمای جلوی بدنه دوربین شما را افزایش می دهد و به آن شکل مربع بزرگتری می بخشد. برای کاربران کانن، افزودن دستگیره باتری اساساً دوربین شما را به یک بدنه حرفه ای 1DX تبدیل می کند. خوب، حداقل این باعث می شود که احساس کنید یکی از این دوربین را دارید.

گریپ دوربین چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟

بسیار خوب ! اکنون که می‌دانید دستگیره چگونه به نظر می‌رسد، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا این دستگیره‌ها بسیار مفید هستند و چرا تقریباً همه تولیدکنندگان مناسب دوربین این موارد را برای بدنه دوربین خود ارائه می‌ دهند.

هر دستگیره باتری برای یک مدل دوربین خاص ساخته شده است و معمولاً بین یک دوربین و دوربین بعدی قابل تعویض نیستند. اگر یکی را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که دستگیره 100% سازگار است.

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟  5 دلیل استفاده از آن :

  • ارگونومی

اگر احساس می‌کنید که دوربین DSLR شما در هنگام عکس برداری شمارا اذیت می کند یا باعث می‌شود انگشتانتان بعد از یک ساعت یا بیشتر عکس‌برداری آسیب ببینند، دستگیره باتری مطمئنا کمک خواهد کرد. دستگیره باتری ناحیه ای را که دست راست شما در آن قرار دارد گسترش می دهد و فضای بیشتری را برای نگه داشتن دوربین در اختیار شما قرار می دهد. این باعث می شود موقعیت نگه داشتن بسیار ارگونومیک تر باشد، با یک منطقه بزرگتر برای استراحت کف دست و برای گرفتن انگشتان شماست.

لنزهای بلندتر و سنگین‌تر نیز می‌تواند با دست راست شما که بدن را نگه می‌دارد دشوار باشد. دست چپ شما زیر لنز مطمئناً بیشتر کج شدن و چرخش را انجام می دهد. با این حال، فضای نگهداری بزرگتر با دستگیره باتری اکنون به شما امکان می دهد تا اهرم بیشتری با لنزهای گوشتی داشته باشید. این کار حجم کار را بین دستان شما بهتر تقسیم می کند تا دست چپ شما با تمام وزن باقی نماند.

  • عمر باطری

در راستای گریپ دوربین چیست ؟ و عمر باطری بدانید که مزیت مورد علاقه من در استفاده از دستگیره باتری، استفاده مجاز از دو باتری است که عملاً عمر باتری دوربین را دو برابر می کند! اکثر دوربین های DSLR عملکرد تک باتری بسیار چشمگیری دارند. برخی ممکن است بگویند این دلیلی برای عدم استفاده از دستگیره باتری است، اما دوبرابر کردن عمر باتری یک مکته فوق العاده است.

این به یک مزیت بزرگ در هر جایی که عمر باتری نگران کننده باشد تبدیل می شود . این می تواند به عکاسی از یک رویداد تمام روز کمک کند که زمان زیادی را از کار بیاندازد، یا به سادگی به دوربین شما اجازه می دهد زمان ضبط یک ویدیوی تایم لپس را دو برابر کند. نصب باتری دوگانه روی دوربین‌هایی که از قبل عملکرد بهتری دارند، واقعاً به دوربین احساس می‌کند که منبع تغذیه بی‌نهایتی دارد.

  • عکسبرداری پرتره

دستگیره های باتری با کنترل های اختصاصی برای عکاسی در حالت پرتره ارائه می شوند. این شامل چند دکمه اصلی است که توسط انگشت اشاره و شست شما استفاده می شود.. احتمالا متوجه شدید که به طور تصادفی هر یک از این دکمه ها را فشار می دهید، یک دکمه روشن وجود دارد. / ویژگی خاموش برای اکثر دستگیره هانیز موجود است. این سوئیچ این دکمه ها را فعال و غیرفعال می کند و بر اتصال باتری به دوربین شما تأثیری نمی گذارد.

در ادامه گریپ دوربین چیست؟ بهتر است بدانید که کنترل‌های عمودی به شما این امکان را می‌دهند که هنگام گرفتن عکس‌های عمودی، راحت از موقعیت عکاسی معمولی استفاده کنید. به خصوص مفید است که بسیاری از کنترل ها در این موقعیت تکراری هستند، بنابراین هیچ چیز خارجی در مورد عکسبرداری پرتره وجود ندارد.  می‌توانید بدون نیاز به تنظیم با نگه‌داشتن شیب‌ 90 درجه‌ای نامناسب و تا حدودی ناراحت‌کننده به عکاسی به سرعت ادامه دهید.

  • قابلیت های اضافی

اول، دستگیره های باتری دارای یک نقطه نصب بند هستند که امکان استفاده از بند دستی جانبی را فراهم می کند. بندهای کناری کف دست شما را روی دوربین محکم نگه می‌دارند و بدون نیاز به گرفتن زیاد با انگشتان، نگه داشتن دوربین را تقویت می‌کنند. بدون دستگیره باتری، باید از پیچ سه پایه برای اتصال این نوع بند استفاده شود، که سپس عملکرد صفحه سه پایه را از بین می برد. بند کناری با دستگیره باتری، تا زمانی که با افزایش وزن مشکلی نداشته باشید، دوربین را نگه می‌دارد.

این ویژگی بعدی می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. برخی از دستگیره‌های باتری اجازه می‌دهند از باتری‌های AA به جای باتری‌های اصلی دوربین استفاده کنید! این یک مزیت باورنکردنی است که به راحتی می تواند شما را در کمال قدرت نجات دهد. باتری‌های AA آنقدر جهانی هستند که اکثر مردم برخی از آنها را همان اول هنگام خرید دوربین خریداری می کنند.

همچنین، آنقدر جهانی است که به احتمال زیاد تجهیزات دیگری در کیف دوربین خود دارید که از آنها استفاده می‌کنند. مجموعه باتری های AA اضافی شما در کیف دوربین شما اکنون می تواند به شما کمک کند DSLR خود را تامین کنید. بدون دستگیره باتری با قابلیت AA، وقتی باتری‌هایتان تمام می‌شوند، عکاسی را تمام کرده‌اید.

نکته آخر جزئی تر است، اما هنوز قابل ذکر است. پس از انکه فهمیدید که گریپ دوربین چیست ؟ این را بدانید که دستگیره های باتری دارای یک سینی هستند که دو باتری را در خود جای می دهد. به جای اینکه یک باتری از پایین وارد شود، سینی پایین دوربین اکنون از یک طرف دستگیره باتری وارد می شود. این اجازه می دهد تا باتری ها در حالی که دوربین در حالت ایستاده قرار دارد، به راحتی تعویض شوند. به نظر خیلی مهم نیست، اما زمانی که روی سه پایه نصب می‌شوید یا یک صفحه پایه بزرگ به دوربین خود وصل کرده‌اید که معمولاً درب باتری را مسدود می‌کند، راحت است.

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟ چگونه بر روی دوربین نصب می شود؟

در اینجا روش گام به گام برای نصب دستگیره باتری روی دوربین DSLR شما آورده شده است:

  • درب باتری را در پایین دوربین خود باز کنید.
  • باتری را از محفظه باتری خارج کنید.
  • درب محفظه باتری را بردارید.
  • محور رو به بالا را روی دسته خود کاملاً داخل محفظه باتری قرار دهید.
  • پیچ انگشت شست را در سوراخ نصب سه پایه در پایین دوربین خود ببندید.

گریپ دوربین چیست ؟ + نکات منفی آن :

هزینه: دستگیره های باتری هزینه دارد. برندهایی مانند Canon و Nikon بسیار گرانتر از دسته های شخص ثالث مانند Neewer، Photiv، Meike و Zeikos هستند.
وزن : دستگیره ها دوربین شما را بزرگتر و برای حمل سنگین تر می کنند.
دوام. استفاده از دستگیره باتری یک لوازم جانبی مکانیکی دیگر اضافه می کند که می تواند خراب شود.

گریپ دوربین چیست ؟ ایا ارزش خرید را دارد؟

در یک کلمه یا کمتر، بله. دستگیره های باتری ارزشش را دارند زیرا شما انتخاب های زیادی دارید و قیمت آنها بسیار پایین آمده است. مطمئناً آنها برای همه نیستند. من از آن استفاده نمی‌کنم، اما وقتی صحبت از حمل وزن اضافی به میان می‌آید، آدم عجول هستم، حتی اگر دستگیره‌های باتری واقعاً سنگین نیستند. وزن آنها بین 1/4 تا 3/4 پوند بسته به مدل خاص و اینکه آیا آنها را با باتری دارید یا نه، وزن دارند.

حتی با وجود این جنبه‌های منفی، من همچنان دستگیره‌های باتری را به شدت توصیه می‌کنم، زیرا ویژگی‌های متعدد می‌تواند به شما امکان عکاسی طولانی‌تر، راحت‌تر و به طور کلی با تغییرات ترکیب بندی کارآمدتر را بدهد. اگر قصد دارید چنگ بزنید، ما نکات و ترفندهایی داریم که به شما کمک می کند بهترین تجربه را داشته باشید.

گریپ دوربین چیست ؟

گریپ دوربین چیست ؟ انواع مختلف آن :

گریپ دوربین کانن 80D

گریپ دوربین کانن 6D

گریپ دوربین کانن 7D Mark II

گریپ دوربین کانن 5D Mark IV

در قسمت بالا با تعدادی از گریپ های مختلف دوربین اشنا شدیم .

شما از کدام گریپ دوربین برای دوربین خود استفاده می کنید؟

در این مقاله قصد داشتیم به پاسخ سوال گریپ دوربین چیست ؟ برسیم امیدواریم این مقاله به شما برای خریدتان کمک کرده باشد . اگر این مقاله برای شما مفید بود با دوستان خود ان را به اشتراک بگذارید .

تصویرگستر نمایندگی رسمی محصولات و لوازم تجهیزات دوربین در ایران می باشد . شما می توانید با مشاورین تصویرگستر تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید همچنین از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

 

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ