تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

مقایسه دوربین سونی A7 IV و A7R IV

مقایسه دوربین سونی A7 IV و A7R IV

مقایسه دوربین سونی A7 IV و A7R IV

تفاوت دوربین سونی A7 IV و A7R IV | مقایسه A7 IV و A7R IV | کامل ترین مقایسه دوربین A7 IV و A7R IV


اگر قصد خرید دوربین سونی را دارید اما بین دوربین های A7 IV و A7R IV  شک دارید و نمی دانید کدام دوربین مناسب کار شما است , تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا از انتخاب خود برای خرید دوربین مطمن شوید.

در کل دوربین سونی A7 IV در سال 2019 به بازار عرضه شده و به نسبت از دوربین A7R IV  قدیمی تر است . یکی از نکاتی که هنگام خرید دوربین باید به ان توجه داشته باشید وزن و مشخصات فیزیکی دوربین می باشد .

یکی از تفاوت های دوربین سونی A7 IV و A7R IV در وزن ان ها می باشد . Sony A7 IV دارای ابعاد خارجی129 x 97 x 81 mm  و وزن 659 g (شامل باتری‌ها) است. Sony A7R IV دارای ابعاد خارجی  129 x 96 x 78 mm و وزن 665 g (شامل باتری ها (باتری هر دو دوربین مشابه هستند.)).

تعداد شاتر در عکس برداری

هر دو دوربین می تواند به تعداد 10فریم در ثانیه عکس برداری کند البته دوربین سونی A7R IV رزولوشن بالاتری نسبت به دوربین A7 IV دارد پس در عکاسی پیاپی و پشت سرهم عملکرد بهتری دارد. حداقل سرعت شاتر در هردو دوربین یکسان است به معنای حداقل 30 ثانیه و حداکثر 1.8000 ثانیه را پشتیبانی می کنند .

اگر بخواهیم حساسیت  ISO  را در این دو دوربین مقایسه کنیم حداکثر حساسیت ارتقایافته در دوربین A7R IV معادل 102800 می باشد که در دوربین مقابل 204800 می باشد . همچنین محدود ه حساسیت ISO در دوربین A7R IV بین 100 تا 32000 و در مقابل در دوربین A7 IV بین 100 تا 51200 برخوردار است . دوربین سونی A7 IV دارای لرزشگیر داخلی برای ثبت عکس ها می باشد که در عین حال A7R IV این قابلیت را ندارد.

مقایسه دوربین A7R IV و A7 IVسنسور

تعداد پیکسل های موثر در A7R IV به 61 مگاپیکسل می رسند در حالی که تعداد پیکسل های موجود در دوربین سونی A7 IV حداکثر 33 عدد می باشند. سنسور Sony A7R IV   28 مگاپیکسل بیشتر از سنسور Sony A7 IV ارائه می دهد که در زندگی واقعی مزیت قابل توجهی به همراه دارد. می توانید تصاویر خود را بزرگتر چاپ کنید یا آزادانه تر برش دهید. از طرف دیگر، لطفاً به خاطر داشته باشید که وضوح سنسور Max تنها عامل تعیین کننده قدرت تفکیک نیست. عواملی مانند عناصر نوری، فیلتر پایین گذر، اندازه پیکسل و فناوری حسگر نیز بر وضوح نهایی تصویر گرفته شده تأثیر می گذارد.

شباهت دیگر این دو دوربین این است که هر دو سنسور Sony A7R IV و Sony A7 IV فاقد فیلترهای ضد مستعار (Low-Pass) هستند.

دوربین سونی A7 IV حدود 82% مساحت سطح پیکسلی بیشتری نسبت به A7R IV  دارد که همین امر باعث می شود پتانسیل جمع اوری نور بیشتری را داشته باشد پس  در تصاویر نور کم / ISO بالا نویز کمتری دارد.

مقایسه دوربین A7R IV و A7 IV

لنزهای موجود برای این دو دوربین

انتخاب لنز نسبت به شرایط کاری شما می تواند یک انتخاب مهم باشد زیرا برای این دو دوربین که بر پایه لنز SONY E هستند لنز های بسیاری موجود می باشد و شما نسبت به عکاسی و سوژه های خود باید این نوع لنز را انتخاب کنید . برای مثال

لنز سونی SONY 24.70.2.8 و یا لنز سونی SONY 24.105 F4 , لنز سونی SONY 85 1.8 و لنز سیگما SIGMA 50 1.4 و لنز SIGMA 35 1.4  لنز هایی هستند که بر روی این دو دوربین قرار می گیرند . شما می توانید برای خرید لنز دوربین های A7 IV و A7R IV با مشاورین تصویرگستر تماس حاصل فرمایید و لنز مورد نظر خود را نسبت به سوژه و کار خود تهیه نمایید.

فوکوس 

هر دو دوربین دارای فناوری فوکوس هیبریدی سونی و الگوریتم پیشرفته ای هستند که شامل ردیابی بلادرنگ و فوکوس خودکار چشمی است. دوربین سونی A7 IV نقاط تشخیص فاز بیشتری دارد – به طور دقیق 759 – و 94٪ از منطقه سنسور را پوشش می دهند. دوربین سونی A7R IV دارای 567 نقطه فاز است که 99 درصد از ارتفاع سنسور و 74 درصد از عرض سنسور را پوشش می دهد.

یکی دیگر از پیشرفت‌ها فوکوس خودکار تشخیص فاز است که در دوربین بدون آینه سونیA7 IV تا f/22 با سرعت درایو 6 فریم بر ثانیه یا بیشتر کار می‌کند. دوربین بدون آینه سونیA7R IV نمی تواند دیافراگم های کوچکتر از f/11 را مدیریت کند. این بدان معناست که A7 IV هنگام استفاده از لنزهایی مانند FE 200-600mm و TC 2.0x (f/13 در 600mm) می‌تواند با عملکرد AF کامل کار کند.

سیستم اتوفوکوس دوربین SONY A7 IV جدیدترین پردازنده تشخیص چهره و چشم را دارد در عین حالی که می تواند چهره و چشم پرندگان و حیوانات را تشخیص دهد و به عکاسی شما در طبیعت کمک به سزایی کند.

فوکوس خودکار چشمی برای حیوانات نیز کار می کند، اما مدل دوربین A7R IV نمی تواند پرندگان را تشخیص دهد. این به A7 IV یک مزیت متمایز می دهد، به خصوص با پرندگان کوچکی که روی درخت نشسته اند، زیرا

الف) لازم نیست یک نقطه فوکوس خودکار کوچک را به صورت دستی جابجا کنید (چشم در کل فریم ردیابی می شود) و

ب) شما نقطه بالاتری دارید. هنگام کار در فاصله نزدیک، اطمینان حاصل می شود که چشم حیوان به جای بدنش در کانون توجه است.

مقایسه دوربین A7R IV و A7 IV

کنتراست 

اگر این دو دوربین را بخواهیم در کنتراست یکسان بسنجیم هر دو عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان دادند اما در تست شدید نور کم، A7 IV بهتر از مدل دوربین سونی SONY A7R IV عمل کرد. در ابتدای سکانس موفق شد 6 عکس بگیرد (اگرچه همه آنها در فوکوس نبودند)

عکس

A7R IV در ابتدا نمی‌توانست بیش از دو عکس بگیرد و فقط در پایان می‌توانست به درستی فوکوس کند. توجه داشته باشید که من از فوکوس به جای اولویت رهاسازی در هر دو دوربین استفاده کردم، به همین دلیل است که آنها هیچ تصویری را در وسط سکانس نمی‌گرفتند، زیرا هیچ کدام قادر به فوکوس صحیح در آن نقطه نبودند.

لرزشگیر

هر دو دوربین دارای لرزشگیر 5 محوری با امتیاز CIPA 5.5 استاپ جبران هستند. دوربین سونی A7R IV دارای یک ویژگی اضافی است که با مکانیزم IBIS کار می کند و به آن Pixel Shift Multi Shooting می گویند. هنگام گرفتن عکس با این حالت فعال، دوربین 16 عکس می گیرد و حسگر را نیم پیکسل (8 بار) و یک پیکسل (8 بار) بین هر عکس حرکت می دهد. نتیجه یک عکس فوق العاده 240.8 مگاپیکسلی است!

مقایسه دوربین سونی a7 IV و A7R IV

رکورد ویدئو

دوربین سونی SONY A7 IV می تواند 4K 60p (در حالت Super35) انجام دهد و می تواند 10 بیت 4:2:2 داخلی با حداکثر نرخ بیت 600 مگابیت بر ثانیه ضبط کند. نکته مهمی که باید’TJI A,N این است که به دلیل تعداد مگاپیکسل بالاتر، A7R IV هنگام ضبط ویدیو در حالت فول فریم، خط پرش را انجام می دهد. کیفیت زیاد پایین نیست، اما معاوضه‌ای که در هنگام برخورد با جزئیات دقیق قابل مشاهده است. برای کیفیت بهتر (خوانش کامل پیکسل)، باید از حالت Super35/APS-C استفاده کنید.

در دوربین A7 IV ، حداکثر کیفیت را می توان در حالت فول فریم (تا 30p) به دست آورد، جایی که دوربین از ناحیه 7K بیش از حد نمونه برداری می کند. همچنین در حالت Super35 به خوبی کار می کند.

در حالت Super 35، مدل دوربین A7 R IV بهتر از A7 IV عمل می کند و بدون از دست دادن جزئیات، تا 12800 می رسد. در 25600، نویز کمتر باقی می ماند اما کاهش نویز تهاجمی تر می شود.

A7 IV دارای تنظیمات اضافی به نام S-Cinetone است که به شما یک پالت سینمایی می دهد. می توانید آن را در دوربین یا در پست تغییر دهید. شاتر غلتکی در حالت فول فریم کم و بیش یکسان است: هنگام حرکت آهسته قابل مشاهده است، هنگام حرکت سریع شدید است. در حالت برش، A7R IV بدتر می‌شود، به‌ویژه در هنگام حرکت سریع، در حالی که عملکرد A7 IV در کل بسیار بهتر است.

در نهایت، دوربین سونی A7 IV دارای تنظیمات و ویژگی های اضافی است که در مدل دوربین سونی A7R IV پیدا نمی کنید، مانند:

تثبیت پست با Catalyst: دوربین می‌تواند داده‌ها را از حسگر ژیروسکوپی خود ضبط کند، و نرم‌افزار Sony Catalyst می‌تواند از این اطلاعات برای تثبیت فیلم در پست با نتایج بهتر استفاده کند (IBIS باید در حین ضبط خاموش باشد). وقتی با دوربین راه می روید بهترین راه حل است.

حالت نوردهی انعطاف پذیر  : به شما امکان می دهد بین تنظیمات نوردهی خودکار و دستی به طور جداگانه برای دیافراگم و سرعت شاتر (مانند دوربین های سینمای حرفه ای) جابجا شوید. این یک جایگزین برای حالت های P/A/S/M است.

صفحه نمایش REC تاکید شده: یک قاب قرمز را در اطراف لبه مانیتور LCD فعال می کند تا دوربین را در حال ضبط نشان دهد.

منظره یاب و مانیتور

دوربین سونی SONY A7R IV  دارای منظره یاب الکترونیکی با وضوح بیشتر، به طور دقیق 5.76 میلیون نقطه است که دوربین سونی  A7 IV دارای 3.69 میلیون نقطه است. هر دو دوربین از EVF با پنل OLED 0.5 اینچی ساخته شده اند و نرخ تازه سازی سریع 120 هرتز دارند. بزرگنمایی 0.78x و طول نقطه چشم 23 میلی متر است.

در مورد صفحه نمایش LCD عقب، صفحه نمایش دوربین A7R IV وضوح بیشتری دارد (1.44M در مدل اصلی، 2.36M نقطه در A7R IVA) اما فقط به سمت بالا و پایین چرخش دارد و 360 درجه نمی چرخد اما در دوربین سونیA7 IV ، مانیتور دارای 1.04 میلیون نقطه است. می توان آن را به پهلو چرخاند و 180 درجه چرخاند.

 

مقایسه دوربین سونی a7 IV و A7R IV

تفاوت در طراحی و دیزاین :

طراحی این دو دوربین تقریباً یکسان است و این یک ارتقاء است که با دوربین سونی A7R IV شروع شد و قبل از کپی و چسباندن در سایر مدل‌های اخیر. آنها هم در برابر گرد و غبار و هم در برابر رطوبت مقاوم هستند .با این اوصاف، چیزهای کمی وجود دارد که ارزش صحبت کردن را داشته باشد. اولا، دوربین سونی A7 IV کمی حجیم‌تر است، زیرا ساختار اتلاف گرما دارد که به آن اجازه می‌دهد ویدیوهای 4K را برای مدت طولانی بدون گرم شدن بیش از حد ضبط کند.

تفاوت دیگر دوربین سونی A7R IV و  A7 IV موقعیت دکمه ضبط ویدیو است که در A7 IV در بالای صفحه و در مدل R در قسمت عقب نزدیک به منظره یاب قرار دارد. یکی از A7 IV را می توان سفارشی کرد.

سپس یک شماره گیری فرعی در A7 IV داریم که در زیر صفحه اصلی در بالا یافت می شود که به شما امکان می دهد از حالت ثابت به حالت فیلم یا S&Q تغییر وضعیت دهید. این بدان معناست که می‌توانید از صفحه کلید بالا برای تنظیم روش نوردهی (دیافراگم، اولویت سرعت شاتر، دستی یا برنامه) استفاده کنید، برخلاف A7R IV، بدون نیاز به رفتن به داخل منو هنگام کار در حالت ویدیو.

تفاوت دیگر صفحه نمایش جبران نوردهی است که هیچ علامتی روی دوربین سونی A7 IV ندارد که ابین دوربین را خاص می کند.

دوربین سونیA7 IV دارای جدیدترین طراحی منو است که بسیار بهتر از آنچه در مدل دوربین SONY A7R IV یافت می شود سازماندهی شده است و با حساسیت لمسی سازگار است. هر دو دارای 12 دکمه سفارشی و یک منوی عملکرد (منوی سریع) هستند که می تواند به طور مستقل برای عکس و فیلم پیکربندی شود.

در این مرحله تفاوت این دو دوربین سونی را در رابط با با اتصال  های ان ها بررسی می کنیم . دوربین سونی A7 IV قادر است تا 10 گیگابایت بر ثانیه کار کند که در مدل A7R IV این چنین نیست و قادر است تا 5 گیگابایت بر ثانیه اتصال را انجام دهد.

مقایسه دوربین سونی A7 IV و A7R IV

اگر به دنبال مقاله ای کامل مربوط به تفاوت های دوربین سونی A7R IV و A7 IV  هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

Sony A7 IV vs A7R IV

از آنجایی که دوربین سونی A7 IV یک مدل جدیدتر است ، دارای ویژگی های اضافی است که در A7R نمی توانید پیدا کنید، مانند:

جلوه پوست نرم: برای عکس‌ها و فیلم‌برداری در دسترس است، با تنظیمات کم و متوسط نتیجه مناسبی به شما می‌دهد، اما سطح بالاتر می‌تواند ظاهری غیر طبیعی ایجاد کند.

نقشه فوکوس: آن چیزی که خارج از عمق میدان است را با رنگ های مختلف برجسته می کند (قرمز در جلو، آبی در پشت است). در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد، اما زمانی که به آن عادت کردید می تواند جایگزین جالبی برای عملکرد Peaking باشد.

شاتر متغیر: سرعت شاتر را با دقت بیشتری نسبت به توقف پیش‌فرض 1/3 تنظیم می‌کند، که برای از بین بردن سوسو زدن از منابع نور مصنوعی دشوار مانند LED مفید است. برای عکس‌ها و ویدیوها کار می‌کند و می‌تواند کاملاً مؤثر باشد تا نور مصنوعی غیر طبیعی جلوه نکند و روی عکس برداری تاثیر نگذارد.

عملکرد ضد گرد و غبار: مانند سری Canon EOS R، می توانید هنگام خاموش کردن دوربین، پرده های مکانیکی شاتر را ببندید تا از سنسور محافظت کنید. به خاطر داشته باشید که این پرده ها نسبتاً ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند.

انتقال RAW: شما همچنین می توانید فایل های RAW را علاوه بر فایل های JPG به دستگاه تلفن همراه خود ارسال کنید.

دوربین سونی A7 IV با قیمت های خرده فروشی 2500 دلار، 2400 پوند یا 2800 یورو در دسترس است همچنین دوربین سونی A7R IV را می توان با قیمت 3500 دلار، 3200 پوند یا 3800 یورو پیدا کرد.

در پایان

میتوان گفت که دوربین بدون آینه سونی A7 IV هزینه کمتری دارد و از یک منظر، آیتم های بیشتری از جمله 4K 60p، ویدیوی 10 بیتی، فوکوس خودکار بهتر، سفارشی سازی بیشتر و طیف خوبی از ویژگی های اضافی برای ارائه دارد.در واقع سنسور 33 مگاپیکسلی این دوربین برای تمامی عکاسان حرفه و کاربران این صنعت کافی  می باشد .

با این حال، اگر عمیق‌تر بگردیم، متوجه می‌شویم که چیزهای زیادی در مورد دوربین بدون آینه سونیA7R IV وجود دارد. جای تعجب نیست که سنسور 61 مگاپیکسلی آن قادر به ارائه تصاویر فوق العاده از نظر جزئیات است و چنین تعداد مگاپیکسل بالایی برای عکاسان ورزشی یا حیات وحش نیز مفید است.

در نهایت، احتمالاً بودجه شما نقش مهمی در تصمیم گیری شما دارد، اما در غیر این صورت، مهم است که به دقت به دنبال چه نوع عملکردی هستید و قصد دارید چه نوع ژانری را با این دوربین ها انجام دهید. هر دوی آنها در نوع خود عالی هستند شما می توانید با مشاورین تصویرگستر در تماس باشید و دوربینی مناسب نسبت به کار خود خریداری کنید.

 

 

 

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ