تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت چیست؟

در دنیا عکاسی و فیلمبرداری نور مهمترین چیز محسوب میشود چرا که تصاویر به دلیل نوری که بر روی اجسام و سوژه تابیده میشود توسط دوربین ثبت میگردند. به همین جهت تجهیزات نورپردازی مختلفی برای این کار طراحی و ساخته شده استو تجهیزات نورپردازی انواع مختلفی دارد که هر کدام با استفاده از شکل دهنده ها کیفیت و کمیت خاصی را ارئه میدهند که بر حسب نیاز کاربر مورد استفاده قرار میگیرند. در این پست میخواهیم در باره یکی از تجهیزات نور پردازی به نام رینگ لایت که چندی است در بین کاربران رواج پیدا کرده صحبت کنیم.

رینگ لایت چیست؟
رینگ لایت چیست؟

اولین سوالی که در بین کاربران پیش می آید این است که اصلا رینگ لایت چیست؟

در پاسخ باید گفت که رینگ لایت یکی از تجهیزات نورپردازی است به شکل یک حلقه بزرگ میباشد که در داخل این حلقه تعداد زیادی LED قرار گرفته است. با روشن شدن تمامی این LED یک منبع نور مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری به وجود می آید. این رینگ لایت ها بر حسب سایز ، تعداد LED ها و امکانات خاص دیگر نظیر دارا بودن ریموت کنترل ، نوع منبع تغذیه و … انواع متفاوتی داشته و با برند های مختلفی در بازار عرضه میگردد.

رینگ لایت چیست؟
رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت به انواع یک وسیله نور پردازی میتواند کاربرد متفاوت داشته باشد و برای اهداف متافوتی مورد استفاده کاربر قرار بگیرد. از رینگ لایت ها میتوان هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری در پرتره ، عکس های بیوتی ، تهیه کلیپ ویدئویی ، مدلینگ تبلیغاتی و … استفاده نمود. البته باید گفت که کاربرد این وسیله فقط به این دو مورد محدود نمیشود چرا که رینگ لایت به سالن های ارایشی و ارایگاه ها نیز راه پیدا کرده اند و توانسته اند محبوبیت بالایی در بین میکاپ ارتیست ها و ارایشگران کسب نمایند.

نوع نوری که رینگ لایت ارائه میدهد نور نرم است دلیل آن این است که در جلوی LED های این وسیله یک پلاستیک مانت سفید رنگ قرار گرفته است به همین جهت نوری که از خود عبور میدهد بسیار نرم بوده و نیازی به خرید شکل دهنده های مختلف برای نرم کردن نور رینگ لایت نیاز نیست. همین موضوع یک نکته مثبت نسبت به تجهیزات نورپردازی گران قیمت است. علاوه بر این، این وسیله به دلیل دارا بودن LED های کم مصرف ، هم مصرف برق بسیار کمی دارد و هم گرمایی تولید نمیکند. این دو مسئله که در تجهیزات گران قیمت وجود دارد برای کاربران بسیار ازار دهنده است.

از دیگر ویژگی های رینگ لایت ها میتوان به کچ لایت آن اشاره کرد. کچ لایت ها نوری است که در چشم سوژه شکل میگرد و بازتاب میشود. شکل کچ لایت میتواند متفاوت باشد و به شکل منبع نور بستگی دارد. از آن جا که رینگ لایت ها به شکل یک حلقه هستند به همین جهت یک حلقه نورانی زیبا در چشمان سوژه پدیدار میشود که بسیار جذاب است و میتواند به عکس های پرتره  و کلیپ های ویدئویی شما جلوه خاصی دهد.

رینگ لایت چیست؟
رینگ لایت چیست؟

در بعضی از رینگ لایت ها دو نوع LED تعبیه شده است. این موضوع سبب شده تا رینگ لایت ها دمای نوری متفاوتی را ارئه دهد که توسط سوییچ یا دیمر قابل تغییر باشد. از محاسن دیگر این نور اسن است که در بعضی از انواع آن میتوان هم از باتری و هم از برق مستقیم به عنوان منبع انرژی استفاده نمود.

رینگ لایت چیست؟
رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت ها هم میتوانند به عنوان Key Light (نور اصلی) و هم به عنوان Fill Light (نور پر کننده) استفاده شود. رینگ لایت ها را میتوان در هر جهتی قرار داد و شدت نور آن را تنظیم نمود. رینگ لایت ها به دلیل ساختار حلقه مانندی که دارند میتوانند به صورت مستقیم در جلوی سوژه قرار بگیرند و عکاس و یا فیلمبردار در پشت رینگ لایت شروع به عکاسی و یا فیلمبرداری نماید.

برای خرید این وسیله میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

رینگ لایت

 

لینک خارجی : رینگ لایت

4.2/5 - (11 امتیاز)
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ