تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

دوربین کانن بهتر است یا نیکون؟

اگر با این عناوین آشنا هستید، بعید است از رقابت ابدی نیکون و کانن بی اطلاع باشید. این دو تولید کننده نامی سال هاست که تجهیزات عکاسی را برای عکاسان حرفه ای طراحی می کنند و می سازند. از جمله لاین های مهم این دو برند تولید دوربین های مناسب مبتدیان می باشد. طی این سال ها مدت هاست که گفتن اینکه چه کسی رهبر این نبرد داغ است بسیار دشوار است. امروز تصمیم گرفتیم که رکورد را درست کنیم و همه چیز را در مورد مزایا و معایب این غول های صنعت عکس به شما بگوییم.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- سه تفاوت کلیدی

وقتی صحبت از مقایسه کردن می شود که دوربین کانن بهتر است یا نیکون، اولین محتوایی که در ذهن مخاطب نقش می بندد شامل سه نکته است. از آنجایی که تیم تصویر گستر نیز در دنیای عکاسی دستی بر آتش دارد مفتخر ایم تا با مقایسه دقیق دوربین نیکون و کانن به شما در انتخاب بهترین گزینه یاری برسانیم.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- در مورد لنز 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- لنزها یکی از مهمترین و حتی می توان گفت از اولین دلایل آغاز این رقابت هستند. واقعیت این است که لنزهای نیکون و همچنین لنزهای کانن از جمله بهترین های موجود در بازار امروزی هستند. طبق بررسی های انجام شده هر دو طرف این مسابقه سابقه بسیار چشمگیری دارند.

برای مثال، ابتدایی ترین دوربین های نیکون در اواسط سال 1959 به بازار عرضه شدند. رقیب همیشگی این برند، یعنی کانن به لحاظ سنی از نیکون عقب است البته نه زیاد. اولین دوربین های کانن در سال 1987 تولید شد. با این حال، ملا ک اصلی سنجش برتری این دو برند نباید فقط سن آن ها باشد.

این تقابل طولانی با عنوان دوربین کانن بهتر است یا نیکون میان دو کمپانی مذکور بر اساس شاخص کیفیت است که شکل گرفته.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- در مورد تفاوت لنزها

شایان ذکر است که فوکوس خودکار در تمام خط تولید های دوربین های کانن وجود دارد اما این خصوصیت تنها در سری AF-S نیکون موجود است. با این همه این مورد نقش تعیین کننده ای در برتری کانن ندارد. حقیقت این است که کیفیت خروجی بالای نیکون بدون وجود فوکوس خودکار هم قابل دستیابی است و تمامی مشکلات این چنینی را می توان با تنظیم دستی یا manual حل کرد.

به همین دلیل نمی توان گفت که رهبر در اینجا مصمم است. فوکوس خودکار در دوربین های سطح پایه این سازنده در دیده نمی شود و این اتفاق به طور تصادفی پیش نیامد، بلکه به منظور کاهش اندازه دوربین انجام شد. (چه می توانم بگویم، دستگاه های حرفه ای بسیار بزرگ هستند).

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- فوکوس خودکار

طراحان Canon، ترجیح دادند آپشن فوکوس خودکار را به جای بدنه در خود لنز نصب کنند. به همین سبب، دوربین ها تطبیق پذیری بسیار بالایی دارند در نتیجه می توانید از لنزهای قدیمی با اکثر بدنه های دوربین استفاده کنید. با این حال، این روش تنها روی مدل های قدیمی اعمال می شود.

رویارویی اصلی تازه شروع شده است! بیایید دریابیم که حقیقتا نیکون یا کانن؟ کدام بهتر است؟

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- وزن لنز ها

حقیقت این است که لنز های تولید شده در شرکت نیکون بسیار سبک تر از لنز های شرکت کانن هستند. پس می توان گفت این خصوصیت آن ها وزن مازادی به دوربین اضافه نکرده در نتیجه باعث سنگینی آن نمی شوند و همچنین راحتی شما حین حمل و استفاده از دوربین به همراه لنز نیز متأثر نمی شود و در مجموع پروسه برای شما آسان تر خواهد بود.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- سایز لنز ها

نیکون لنز ها را از نظر سایز بسیار کوچکتر از رقیب خود کانن تولید می کند. در این مورد، غرور اصلی نیکون لنز های سری L است. می توان گفت طراحان و مهندسان این کمپانی در لنز های سری L تمام تبهر و مهارت شان را استفاده کرده اند.

بنابراین بهترین کیفیت و فوکوس خودکار را ایجاد کردند. به همین دلیل است که این سری لنز ها مورد علاقه و انتخاب  اکثر حرفه ای ها  است. علاوه بر این به لطف در دسترس بودن آداپتورهای ویژه، کاربران امکان اتصال لنزهای مختلف را دارند.

 

دو برند دوربین تا جایی که ممکن است به هم نزدیک می شوند، بنابراین ما باید رقابت را ادامه دهیم. بیایید به تلاش برای تصمیم گیری بهتر ادامه دهیم: نیکون در مقابل دوربین DSLR کانن.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- سنسورها چه فرقی دارد؟

هر دو قهرمان این میدان بررسی، جفت برند ها مدل های برش و فول فریم دارند. قبل از شروع مقایسه، باید متوجه شویم که عامل محصول دقیقا چیست. می توان از آن به عنوان بزرگنمایی یاد کرد که یک لنز در صورت اتصال به دوربین برش داده شده قادر به ارائه آن است. قابل ذکر است که هر چه این مقدار بیشتر باشد، تأثیر مستقیم بر کیفیت تصاویر شما خواهد داشت. با این همه کاربران نیکون معتقدند که کسانی هستند که امکان گرفتن عکس با بهترین وضوح را دارند.

 

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- کانن

این قسمت برای کسانی است که با Canon کار می کنند، کانن با نیکون در واقع، فقط 0.1 تفاوت دارد. برای کاربران کم تجربه، این مقدار ممکن است بسیار کوچک به نظر برسد که نمی توان به آن توجه کرد. با این حال، در این جا Canon از نیکون جلوتر است، زیرا کانن آن شرکتی است که این 0.1 بیشتر را ارائه می کند.

 

در نتیجه، کانن برنده این دوره از مسابقه است. بیایید ادامه دهیم تا بفهمیم دقیقاً کدام شان برای شما انتخاب بهتری است: دوربین نیکون بهتر است یا کانن تا در نهایت خروجی شما بهترین باشند و رقبا را پشت سر بگذارید.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- مقایسه کیفیت تصویر و ویدئو

اگر عکس های گرفته شده با هر دو دوربین را مقابل تان بگذارید ، با چشم غیرمسلح نمی توانید تفاوتی را تشخیص دهید. دقیقا به همین دلیل است که قهرمانان در حال رقابت مقاله امروز هر دو در صنعت تصویر پیشتاز هستند. وقتش است تلاش کنیم تا با توصیف ویژگی های فنی که بدون دانستن جزئیات نمی توان آنها را درک کرد، مؤلفه های کیفیت را  بشناسیم.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- iso

در این مورد بهتر است از ISO شروع کنیم. این پارامتر مخصوص کسانی است که دوست دارند امکان گرفتن عکس در شب را داشته باشند. ایزو در این مورد بسیار مهم است. در کل Canon ویژگی های جالبی ارائه می دهد، اما نیکون مقداز اندکی از آن پیشرو تر است، بنابراین دوربین های بدون آینه فول فریم این سازنده (نیکون) بهترین گزینه برای کسانی است که انتظار شان از دوربین عکاسی با کیفیت در در تاریکی  می باشد.

 

وقتی در مورد عملکرد سنسور صحبت می کنیم، دوربین های نیکون کمی بهتر عمل می کنند. با این حال، به گفته بسیاری از کارشناسان، این موضوع کاملاً بحث برانگیز است.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- ویدیو

وقتی صحبت از ویدیو به میان می‌ آید، خصوصا در مورد تقابل کانن و نیکون DSLR، مطمئناً برنده کانن می‌ باشد، هرچند با فاصله کمی. واقعیت این است که Canon خیلی زودتر از نیکون شروع به تولید کرد. کانن نه تنها در صنعت عکس، بلکه امکانات ضبط ویدیو را نیز به طرفداران و مشتری های وفادار خود ارائه می دهد.

طی این مقاله ویژگی های مفید و جدید این سازنده یکی پس از دیگری بر شما عیان می شود.البته که نیکون را هم نباید ندید گرفت چرا که قابلیت های ویدیویی آن نیز فوق العاده است.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- زمان آن رسیده که بر روی آنچه که قهرمانان مقاله ما بر سر آن رقابت دارند تمرکز کنیم. آنچه که این دو برند ارائه می کنند. از اینجا به بعد مقاله شما را به شکل تخصصی یاری می کند تا بتوانید نکته پایانی را در یابید و به این سوال پاسخ دهید که کدام بهتر است Canon یا Nikon؟

 

5 مزیت خرید دوربین DSLR کانن- دوربین کانن بهتر است یا نیکون:

 

  1. دستگاه های این سازنده، کانن بسیار گران هستند، اما قابل ذکر است که هر کیفیتی بهایی دارد و هزینه ای که این برند بابت محصولاتش دریافت میکند با خدماتی که ارائه می کند کاملا همخوانی دارد. عکس های کانن تیز و زیبا هستند، بنابراین حقیقتا شایسته توجهی که از بازدید کنندگان دریافت می کنند هستند. بیایید نگاهی دقیق تر به دنیای این دوربین های بزرگ بیندازیم.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- فوکوس خودکار چشم:

2.  با وجود این نکته که به کارگیری خصوصیت فوکوس خودکار تنها با دوربین بدون آینه قابل استفاده                 است، اما کانن و نیکون هر دو فوکوس خودکار را در همه مدل هایشان دارند. پیش از این، رهبری بی               قید و شرط در این عرصه فعال بود و انحصارا و بدون هیچ استدلالی متعلق به سازنده سونی بود. اما                 امروزه همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. نکته اصلی درباره نیکون و کانن که تازه واردان را               که عموما بودجه آنها محدود است خوشحال می کند این است که این ویژگی فقط در دستگاه های                    پیشرفته ارائه نمی شود. انواع بودجه نیز از آن پشتیبانی می کنند.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- تولید کنندگان لنز شخص ثالث

3.  سیگما و تامرون تنها تولیدکنندگانی نیستند که کانن برای آنها لنز  طراحی کرده و ساخته است. این                   آپشن کانن به شما امکان می دهد بدون از دست دادن کیفیت عکس و با داشتن لنز های کانن                       دستگاه ارزان تری را ه عنوان دوربین خریداری کنید. در این مورد نیز کانن پیشتاز است.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- محدوده سنسور فشرده

4.  کانن پیشتاز مسیر خداحافظی با عصر دوربین های عظیم و سنگین است که حمل آنها سخت است!                  بارزترین نمونه، محدوده سنسور فشرده دوبین بدون آینه EOS M50 است که مزایای زیادی دارد، از                  اندازه و وزن گرفته تا کیفیت بالای تصویرش. ما تعجب نمی کنیم که این سریال خاص به طور مداوم                توسط بسیاری از کارشناسان توصیه می شود، چرا که ارزش دیده شدن را دارد.

 

              دوربین کانن بهتر است یا نیکون- خرید دوربین کانن Canon EOS M50 Mark II

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- عکاسی نجومی

5.  وجود یک دوربین که قابلیت های شگفت انگیز عکاسی نجومی را داشته باشد چقدر فوق العاده به نظر              می رسد؟ اما این یک واقعیت است که چنین دوربینی ساخته شده و کانن بود که این محصول                        باورنکردنی را برای اولین بار به مرحله تولید رساند! EOS Ra دستگاهی است که به طور خاص برای                  عکاسی از سحابی ها طراحی شده است. چیزی که کاربران را بیش از هر زمانی هیجان زده می کند،                  عرضه D810A جدید است. با این دوربین، عکاسان این فرصت را دارند تا ستاره ها را به ذقیق و زیبا                ترین شکل ممکن ثبت کنند.

 

          دوربین کانن بهتر است یا نیکون-دوربین کانن 4000D EOS با لنز 55-18 CANON III

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- سطح بالای خدمات

بسیاری از مردم به این نکته اگرچه بسیار مهم است توجه کافی ندارند. در اینجا هنگام پاسخ دادن به این سوال که Canon خدمات بهتری ارائه می کند یا Nikon ، قطعا پاسخ “کانن” بدون ابهام داده خواهد شد. این سازنده نه تنها دستگاه های باکیفیتی را تولید می کند، بلکه از عکاسان تازه کار و حرفه ای نیز پشتیبانی می کند و خدماتش را بین مبتدیان و حرفه ای ها تقسیم می کند.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- 5 مزیت خرید دوربین DSLR نیکون

بیایید اکنون توجه مانرا به مزایای رقیب دوم یا همان نیکون معطوف کنیم. اگر فکر می کنید این برند چیزی برای ارائه ندارد که شما را غافلگیر کند، در اشتباه سختی هستید.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- قیمت لنز مقرون به صرفه

  1. بسیاری از عکاسان حاضرند برای گرفتن یک عکس منحصر به فرد موارد زیادی قربانی کنند. اگر شما یکی از آنها نیستید، اما می خواهید عکس های خیره کننده بگیرید، بی شک نیکون بهترین انتخاب برای شماست! نظرات کاربران در مورد دوربین های این سازنده محبوب تا اینجا بسیار مطلوب بوده است. بنابراین وقتی نوبت به مقرون به صرفه بودن می رسد، می توان نیکون پیشرو و اکتیو تر است.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- محدوده دینامیکی

2.  اگر می‌پرسید کدام سازنده بهترین دوربین‌ها را برای عکس‌برداری در شرایط کم نور می‌سازد، دوربین                  نیکون در مقابل کانن یک برنده ای واضح برای این نبرد است. وقتی به نمره هایی که کارشناسان می                دهند نگاه می کنید نیز ممکن است متوجه یک نکته جالب شوید. و آن این است که برای پیدا کردن                اولین دستگاه‌های کانن، باید فهرست گسترده‌ای از دوربین‌های نیکون را ورق بزنید، که ممکن است                  این دوربین های پیشتاز در محدوده مکانیکی نیکون از نظر ویژگی‌های دیگر چندان چشمگیر نباشند.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- ویدیو 4K

3.  در حالی که کانن تلاش ناموفقی داشته است تا به کاربران امکان ساخت ویدیوهای با کیفیت 4k و با               چنین ارزش تصویری بالایی را بدهد، نیکون مدت هاست که این قله را به لیست موفق هایش افزوده               است. دوربین‌های امروزی این سازنده به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها جزئیات فوق‌العاده را                 حفظ کنید و بلکه  چیزهایی را به تصویر بکشید که هیچ تولیده کننده دیگری ابزار این کار را ارائه نکرده             باشد.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- ارزش پول

4.  اگرچه قبلاً در مورد قیمت صحبت کردیم، اما می خواهیم به طور جداگانه به این مورد اشاره کنیم که                 مدل هایی که در کشور های مختلف اسمبل می شوند ذره ای از کیفیت خود را از دست نمی دهند و                 ماندگاری طولانی دارند. اکثر آنها در تایلند یا چین مونتاژ می شوند. هر دوی این کشورها به خاطر                   محصولات باکیفیت خوب شان معروف هستند و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- بزرگنمایی دیوانه کننده قابل حمل

5.  وقتی صحبت از رقابت دوربین های کانن در مقابل نیکون می شود، آپشن زوم از موارد قابل بررسی                  است. فرض کنید اگرحداکثر بزرگنمایی به 125 برابر  برسد، بنابراین می توانید دوربین تان را بردارید، لنز           را به سمت زهره بگیرید و دهانه های دوربین روی این سیاره را مشاهده کنید. همراه با آپشن ضبط                 ویدیو های 4k حقیقتا چشمگیر است. فراموش نکنید که همه اینها با وزن کم دستگاه همراه است،                   بنابراین گرفتن عکس و ضبط ویدیو با این شرایط لذتی محض خواهد داشت.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- کدام برند برای شما مناسب است؟

پس از بررسی تفاوت های اصلی، بیایید سعی کنیم بفهمیم چه چیزی برای شخص شما بهتر است. برای درک بهتر کار، با توجه به سطح استفاده از آنها، دستگاه ها را به سه نوع تقسیم کرده ایم.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- برای مبتدی ها

تعجب خواهید کرد، اما تازه واردها به طور کلی موردی برای نگرانی ندارند و این سوال دشوار را می پرسند که آیا نیکون بهتر است یا کانن. هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئن باشید که هر دو برایتان عالی خواهد بود. واقعیت این است که هر دو سازنده کانن و نیکون تبحری مثال زدنی در تولید دوربین های ابتدایی دارند.

آنها سالهاست که کند نشده اند، پس بدون ترس انتخاب کنید! یک امتیاز خوب این است که دستگاه های مبتدی این غول های صنعت تصویر جیب شما را  خالی نمی کنند و مقرون به صرفه اند.

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- برای واسطه ها

در این مرحله شرایط شروع به تغییر می کند و سوال اینکه Canon یا Nikon بهتر است از قبل جدی تر می شود. اگر در مورد دوربین های SLR صحبت کنیم، همه چیز دقیقاً مانند مورد قبلی است. تفاوت قابلی در کیفیت مشاهده نخواهید کرد.

برای کسانی که می خواهند کاملاً در این مورد متقاعد شوند، پیشنهاد می کنیم به تصاویر گرفته شده توسط دوربین های این دو غول صنعت عکس نگاه کنند و با مقایسه چشمی تفاوت را مشاهده کنند.

اما اگر شروع به صحبت در مورد دوربین های بدون آینه کنیم، سنسور فول فریم تازه شروع به ایفای نقش اصلی می کند و اهمیتش را نشان می دهند. برای مبتدیان، تفاوت چندانی ندارد.

اما در سطح بعدی، همه چیز تحت تاثیر قرار می گیرد. به گفته کارشناسان، Z50 نیکون در اینجا با یک مزیت کوچک برنده می شود.

 

                    دوربین های کانن در مقابل نیکون-خرید دوربین نیکون Nikon Z50

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- برای حرفه ای ها

اغلب متخصصان نمی توانند پاسخ روشنی به این سوال بدهند که آیا نیکون بهتر از کانن است. کسانی که در سطح نیمه حرفه ای کار می کنند و به لحاظ مالی از محدودیت برخوردار نیستند ترجیح می دهند از دستگاه های Canon استفاده کنند.

اما کاربران با بودجه محدود نیکون را ترجیح می دهند. پس این مورد بسته به پولی است که می خواهید هزینه کنید.

 

اگر در مورد کسانی صحبت کنیم که دهه‌ها است که به عکاسی مشغول اند، نظرات آنها به نفع کانن متمایل است. این سازنده (کانن) بود که دوربین های R5 و R6 را به ما ارائه داد و میتوان گفت که بدون شک مدل هایی در سطح کاملاً حرفه ای هستند.

یکی از مزیت های کانن نسبت به  نیکون، دو اسلات کارت است. غیبت آنها در دوربین های نیکون باعث می شود دوربین های این برند نتوانند جایگاه رهبر را برای متخصصان بگیرند.

 

                       دوربین های کانن در مقابل نیکون- خرید دوربین کانن R5 Canon

                        دوربین های کانن در مقابل نیکون- خرید دوربین کانن Canon EOS R6

 

دوربین کانن بهتر است یا نیکون- شیشه RF از جمله نکاتی است که عکاسان به آن توجه دارند. معلوم می شود که در این رده جایزه برتری را به کانن می دهیم، البته نباید از رقیب آن غافل شویم.

ما مشتاقانه منتظریم که نیکون نیز محصولی انقلابی برای حرفه ای ها ارائه کند.

 

به طور خلاصه: دوربین کانن بهتر است یا نیکون؟

برنده این نبرد پر فراز و نشیب برای هر شخصی با توجه به خواسته ها و توقعاتش متفاوت خواهد بود. نمی‌توانیم به صراحت بگوییم چه کسی دست برتری را می‌گیرد، زیرا بسیاری المان ها باید در کنار هم باشند تا مشخص شود بهترین انتخاب برای شما چیست.

در عین حال، هر دو سازنده canon و nikon نه تنها نقاط قوت، بلکه نقاط ضعفی نیز دارند که باید در کنار هم بررسی شوند. و شما باید بدانید که برای گرفتن بهترین عکس ها حاضرید چه چیزی را تحمل کنید و چه چیزی را فدا کنید.

ما به شما توصیه می کنیم که نگاه دقیق دیگری به ویژگی های دوربین های هر دو سازنده بیندازید و متوجه شوید که کدام یک از آنها با اهداف شما مطابقت دارند و تنها در این صورت دست به انتخاب نهایی بزنید.

 

                                            مقایسه Canon vs Nikon به زبان اصلی

 

با این وجود تمام این ها آرزو می کنیم که  تصاویر شما به شاهکارهای واقعی تاریخ عکاسی تبدیل شوند.

در این مقاله قصد داشتیم به پاسخ سوال دوربین کانن بهتر است یا نیکون ؟ برسیم امیدواریم این مقاله به شما برای خریدتان کمک کرده باشد . چنانچه این مطالب برای شما مفید بود با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید .

تصویرگستر نمایندگی رسمی محصولات و لوازم تجهیزات دوربین در ایران می باشد . شما می توانید با مشاورین تصویرگستر تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید همچنین از تخفیف های ویژه ما نیز بهره مند شوید.

 

آیا حرفه ای ها کانن را ترجیح می دهند یا نیکون؟

31 درصد از حرفه ای ها از نیکون استفاده می کنند و پس از آن کانن (28 درصد)

آیا کانن یا نیکون برای مبتدیان بهتر است؟

دستگیره بزرگ نیکون باعث می‌شود تا افراد مبتدی بتوانند دوربین را به درستی در دست بگیرند. هنگام مقایسه کانن در مقابل نیکون برای مبتدیان، دوربین D3500 نیکون به وضوح بهتر از سری Rebel کانن است، زیرا دوربین های نیکون راحت تر کار می کنند و تصاویری با کیفیت بالا در محدوده خود ارائه می دهند.

چرا مردم Canon را به نیکون ترجیح می دهند؟

نیکون در کیفیت بدنه‌ دوربین، به‌ویژه در حوزه‌های محدوده دینامیکی و کیفیت حسگر، پیشرو است. اما Canon در مقرون به صرفه بودن لنزهای اصلی برنده می شود. کانن در لنزهای تخصصی برنده می شود که برخی از آنها مزایای بسیار مهمی دارند.

4.3/5 - (14 امتیاز)

آیا حرفه ای ها کانن را ترجیح می دهند یا نیکون؟

31 درصد از حرفه ای ها از نیکون استفاده می کنند و پس از آن کانن (28 درصد)

آیا کانن یا نیکون برای مبتدیان بهتر است؟

دستگیره بزرگ نیکون باعث می‌شود تا افراد مبتدی بتوانند دوربین را به درستی در دست بگیرند. هنگام مقایسه کانن در مقابل نیکون برای مبتدیان، دوربین D3500 نیکون به وضوح بهتر از سری Rebel کانن است، زیرا دوربین های نیکون راحت تر کار می کنند و تصاویری با کیفیت بالا در محدوده خود ارائه می دهند.

چرا مردم Canon را به نیکون ترجیح می دهند؟

نیکون در کیفیت بدنه‌ دوربین، به‌ویژه در حوزه‌های محدوده دینامیکی و کیفیت حسگر، پیشرو است. اما Canon در مقرون به صرفه بودن لنزهای اصلی برنده می شود. کانن در لنزهای تخصصی برنده می شود که برخی از آنها مزایای بسیار مهمی دارند.

phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ