تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست ؟

دوربین بدون آینه چیست

در دنیا امروزی به ویژه دنیا دیجیتالی ما شاهده پیشرفت سریع هستیم. چرا که روز به روز دستگاه ها و تجهیزات دیجیتالی جدید طراحی و عرضه میشوند و کار را برای ما سریع تر و آسان تر مینمایند. لوازم و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری نیز از این قاعده مستثنا نیست. ما در این زمینه نیز شاهده پیشرفت روز افزون هستیم به طوری که دوربین ها و تجهیزات جدید وارد بازار میشوند که از امکانات پیشرفته و بسیار قدرتمند بهره مند هستند.

چند سالی است که در بین عکاسان و فیملبرداران دوربین هایی با نام دوربین های بدون آینه رواج پیدا کرده است. اما سوالی که در دهن اکثر افراد به ویژه افراد تازه کار به وجود می آید این است که دوربین بدون آینه چیست؟ چه تفاوتی با دوربین های DSLR دارد؟ اما میتواند جایگزینی برای این دوربین ها باشد؟ در این پست با تصویرگستر همراه باشید تا این دوربین ها را بهتر بشناسید و جواب های سوال های پیش آمده در باره این دوربین را به دست بیاورید.

دوربین بدون آینه چیست
دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست

اگر بخواهیم از نظر ساختاری این دوربین را مورد بررسی قرار دهیم میتوانیم بگوییم که این نوع دوربین های بسیار شبیه به دوربین های کامپکت یا به اصطلاح Point and Shoot میباشد. در نوع دوربین‌ها لنز کاملا در جلوی شاتر و  سنسور قرار گرفته است. با استفاده از این ساختار، مشکل نمایش منظره‌ی روبروی دوربین نیز تاحدودی برطرف می‌شود، به طوری که نور پس از برخورد با سنسور دوربین روی نمایشگری LCD برای کاربر نمایش داده می‌شود.

دوربین های کامپکت به دلیل کیفیت پایین لنز و عدم تعویض آن ، سنسور و صفحه نمایشگر های که داشتند ناتوانستند جایگزینی برای دوربین های DSLR باشند و نتوانستند در بین عکاسان طرفداران خود را پیدا کنند. ا پیشرفت هر چه بیشتر فناوری تولید سنسور و کاهش قیمت‌ها، تولیدکنندگان اقدام به استفاده از سنسور، لنز و LCDهای قدرتمندتر کردند که در واقع دوربین‌های بدون آینه جایگزینی دوربین‌های DSLR را نوید دادند.

دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست
دوربین بدون آینه چیست

درست است که دوربین های کامپکت را نوعی دوربین بدون آینه دانست، اما با این حال این لفظ برای دوربین های مورد استفاده قرار میگیرد که میتوان لنز آن ها را تعویض نمود و علاوه بر آن امکان عکاسی به صورت کاملا دستی همانند دوربین های DSLR نیز وجود دارد.

اولین برتری دوربین های بدون آینه نسبت به دوربین های DSLR اندازه و وزن بسیار پاینن آن ها است. دلیل این عمر این است که در این دوربین همانند دوربین های DSLR از سیستم آینه ای و منشور در داخل دوربین استفاده نمیشود در نتیجه ما شاهده این هستیم که دوربین های بدون آینه اندازه ای کوچک و وزن به مراتب پایین تر از دوربین های DSLR دارد. فضای حذف شده سیستم آینه ای این امکان را به تولید کنندگان میدهند تا از این فضای برای قرار دادن امکانات پیشرقته تر و قوی تر بر روی دوربین های بدون آینه استفاده نمایند که میتوان به لرزشگیر اپتیکال در این نوع دوربین ها اشاره نمود. همچنین تولیدکنندگان در دوربین‌های رده بالای بدون آینه از وجود ال‌سی‌دی‌هایی با کیفیت بالا بهره می‌برند که ترکیب آن با امکان انجام تنظیمات لمسی بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

دوربین بدون آینه چیست

دوربین بدون آینه چیست
دوربین بدون آینه چیست

اما این دوربین های معایبی هم دارند. منظره یاب الکترونی در این دوربین نسبت به منظره یاب اپتیکالی ضعف هایی دارد که میتوان به سرعت پایین آن، که میتواند در هنگام عکاسی های اکشن و پر سرعت و همچنین عکاسی ورزشی آزار دهنده باشد. البته دوربین های بدون آینه پیشرفته و سطح حرفه ای نیز وجود دارد که منظره یاب آن ها بسیار سریع است. همچنین عدم نمایش دقیق رنگ‌ها از طریق ال‌سی‌دی در مقایسه با چیزی که می‌توان بدون تغییر از طریق لنز و با چشم دید، دلیل دیگری است که دوربین‌های بدون آینه را هنوز جایگزین DSLR نمی‌کند. یکی دیگر از مشکلات این منظره یاب این است که در شرایط نوری کم تصاویر را به واضحی منظره یاب اپتیکال نمیتواند نشان دهد.

برای مشاهده و یا خرید انواع دوربین های DSLR و یا دوربین های بدون آینه میتوانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

دوربین های بدون آینه

دوربین های DSLR

دوربین بدون آینه چیست

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ