تا اطلاع ثانوی تمامی سفارشات در واتساپ انجام میشود(کلیک کنید)

گزینه های روی میز برای انتخاب اولین دوربین DSLR

انتخاب DSLR

گزینه های روی میز برای انتخاب اولین دوربین DSLR

انتخاب DSLR

هنگامی که برای اولین بار میخواهیم وارد یک دنیای تازه شویم و کاری را شروع کنیم نیازمند ابزارهای انجام آن کار هستیم . معمولا اولین خرید از گروه کالایی که اطلاع چندانی از آن نداریم سخت و پر استرس است . اگر به عکاسی علاقمند باشید اولین باری که یک دوربین DSLR را در دست می گیرید حس عجیبی به شما دست می دهد! حسی توام با هیجان و شور و شوق بسیار …

گفتیم دوربین DSLR و نگفتیم دوربین DSLR یعنی چه ؟! به صورت کلی دوربین های DSLR به همه دوربین های آینه دار {به شرطی که این آینه تصویر را از لنز به صورت یک منشور به ویزور چشمی انتقال دهد} که لنزشان را می شود عوض کرد اطلاق می شود . به جز این دوربین های دی اس ال آر دارای ابعاد حسگر (سنسور) بزرگتر نسبت به دوربین های کامپکت هستند . ابعاد سنسور اصلی ترین عامل برای کیفیت تصویر بهتر در یک عکس با استفاده از یک لنز مطلوب است . به طور کلی دوربین هایی که لنزشان عوض می شود به دو دسته کلی ابعاد حسگر تقسیم می شوند . سنسورهای فول فریم و سنسورهای هالف فریم (APS-C sensor) . حسگر دوربین قیمت بالایی دارد و به همین علت اختلاف قیمت دوربین فول فریم و هالف فریم زیاد است . به جز این لنز هایی که برای سنسور های فول فریم طراحی می شوند قیمت بالاتری دارند و همه این ها یعنی هنگامی که قصد دارید یک دوربین فول فریم خریداری کنید {اگر امکانات تقریبا مشابهی با یک دوربین APS-C داشته باشد } تقریبا باید دو برابر قیمت دوربین هالف فریم را بپردازید .

از اصل موضوع دور نشویم اگر دوست دارید یک دوربین دی اس ال آر تهیه کنید و نمی دانید چه دوربینی بخرید اولین مسئله ای که بایستی به آن توجه کنید این است که دوربین شما قرار است چه کاری برایتان انجام دهد و برای این کار چقدر هزینه در نظر گرفته اید . بسیاری این سوال را به این صورت پاسخ می دهند : می خواهیم دوربینی بخریم که کیفیت خوبی داشته باشد! بسیار خوب . باید بگوییم هر دوربینی که از دنیای DSLR ها انتخاب کنید کیفیت ایده آلی به شما ارائه می دهد . اما مراد ما از این پرسش این است : آیا دوربین را برای سفر و عکس های خانوادگی تهیه می کنید ؟ آیا به عکاسی علاقمند هستید و می خواهید ادامه دهید؟ آیا دوربین را برای کار خاصی در نظر گرفته اید مثلا دندانپزشکی ، سالن آرایشی و یا حتی عکس پرسنلی …

ما در اینجا بر حسب هزینه های مختلف دوربین های مختلفی را معرفی می کنیم و بعد با مقایسه این دوربین ها با هم سعی می کنیم بهترین انتخاب را بر اساس نیاز یک کاربر معرفی کنیم .

اگر حداکثر هزینه ای که برای تهیه دوربین DSLR خود در نظر گرفته اید دو میلیون تومان است می توانید دوربین کانن 1300D و یا دوربین نیکون D3400 را در نظر بگیرید . مقایسه دوربین کانن 1300 و نیکون d3400 را بررسی کنید .

اگر حداکثر هزینه ای که برای تهیه دوربین DSLR خود در نظر گرفته اید سه میلیون تومان است . نیکون D5300 و D5500 و D5600 به همراه لنز 18-55 و کانن 750D و 760D و 800D را در نظر داشته باشید . این هم  مقایسه دوربین کانن 750D و نیکون D5300 ، مقایسه دوربین کانن 760D و نیکون D5500 و مقایسه دوربین کانن 800D و نیکون D5600

اگر حداکثر هزینه ای که برای تهیه دوربین DSLR خود در نظر گرفته اید چهار میلیون تومان است شما می توانید دوربین های فوق را با کیت لنز 140-18 نیکون و یا 135-18 کانن تهیه کنید . یعنی همین کانن 750 و 760 و 800 و یا نیکون D5300 و 5500 و D5600 . استفاده از لنز بهتر تاثیر مستقیمی در بهبود عکس ثبت شده و زاویه دید دوربین و یا نورگیری لنز دارد .

اما اگر حداکثر هزینه ای که برای تهیه دوربین DSLR خود در نظر گرفته اید پنج تا شش میلیون تومان است شما می توانید قدرتمندترین دوربین های هالف فریم را تهیه کنید و یا یک دوربین با تعداد لنز بیشتری بگیرید . در این صورت شما دوربین های کانن 77D و 80D و 7D mark ii را می توانید تهیه کنید . و یا دوربین های نیکون D7200 و یا D7500 . مقایسه D7200 و D7500 ، مقایسه 77D و 80D و امکانات 7D mark II را بررسی کنید .

در پایان یادآور می شویم دوربین صرفا ابزار شما برای تهیه یک عکس است . این طور نیست هرچه بهای دوربین بالاتر باشد کیفیت عکس هم بالاتر باشد در واقع هر چه دوربین گران قیمت تر باشد امکانات بیشتری را ارائه می دهد  و دست عکاس برای انجام ایده هایش باز تر است .

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید
phone۶۶۷۶۱۷۸۶ - ۰۲۱ formارتباط در واتس آپ